Sprintar med låsring?

Någon som vet var man kan köpa sprintar med låsring i stil med den i den bifogade bilden?

/Birger
 

Bilagor

  • IMG_8069.jpg
    IMG_8069.jpg
    31.1 KB · Visningar: 1,174
Tack för tipset!

Ett förtydligande: Sprinten är 37 mm lång och 6 mm i diameter. Låsringen är 15 mm i diameter. Måtten är dock inte kritiska, i synnerhet inte längden på sprinten.

/Birger
 
Senast ändrad:
Gå in på någon båttillbehörsaffär - Hjertmans, Watskii, SeaSea eller liknande.
Sprinten kallas där Riggbult och finns i många olika längder och tjocklekar. Där finns också låsringar i rostfritt i rätt storlek.
 
Om det inte gör något om sprinten är gängad och har sexkantig skalle kan du ju köpa en bult i valfri järnaffär, vill du låsa så köp mutter, vingmutter, två muttrar, låsmutter eller borra ett litet hål i den och trä i ståltråd eller nyckelring eller liknande. det svåraste är kanske att borra ett lagom litet hål på en rundad yta.

/Patrik
 
Det där är väl en fjällräven ryggsäckssprint,
Kolla på naturkompaniet dom har i alla fall tidigare haft sådana där tillbehör. Eller med fjällräven direkt.
Jonas Furuholm.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Det ser ut som en ryggsäckssprint, ja. Min gamla CampTrails hade flera såna där...
Och de var i aluminium - så diverse förslag om lösningar i stål är nog bortkastade för trådskaparen...

Prova med Naturkompaniet som sagt var
- eller sänd mig ett PM om det gäller någon enstaka, jag har säkert mina kvar
från det att jag skrotade den spruckna CampTrailsramen...
/Odd
 
Ja, det stämmer att det är en ryggsäckssprint. Dock till en Camp Trails-ryggsäck. Men fabrikat är nog förhoppningsvis ovidkommande.

Jag tar en titt i Naturkompaniets fysiska butiker i Stockholm med omnejd.

@Odd: Tack för erbjudandet. Jag kanske hör av mig.

/Birger
 
Hade inte varit svårt att knåpa ihop av en aluminiumnit och en cykelring om man har dessa liggande.
Annars finns det redan goda tips i tråden.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.