Någon som använt tarp på badstrand för skugga?

Ahh, snart drar vi till Korsika på semester. Tidigare har vi haft ett enkelt solparasoll för att ge nödvändig strandskugga. Nu funderar jag på att använda en tarp. Borde ge betydligt mer skugga och vi slipper slåss i familjen om skuggan.

Har ni några praktiska erfarenheter av detta? Fungerar det att förankra linorna genom att fylla påsar med sand som får fungera som tyngder? Det brukar kunna blåsa en del på stranden så förankringen känns viktig

//Rickard//
 
Jag köpte material för att sy en tarp efter eget huvud men den blev aldrig klar.

Men en röd tarp från Hilleberg avråder jag definitivt från att använda som solskydd

För sådär 15:de gången. Rött Hillberg tält mogen för sopåtervinning. Bilden tagen i Västerås

Jag har visserligen sedan jag tog bilden investerat i ett rött Hillberg tält, men jag låter inte mitt tält stå uppe på en solig plats dygnet runt.

Per
 

Bilagor

  • Hilleberg_2.jpg
    Hilleberg_2.jpg
    42.5 KB · Visningar: 485
Så här? Röd tarp i sol skyddar barnvagn. Mums! Har använts friskt, men inte uppe dygnet runt. Jag inser risken, men än så länge hänger den med. Bilden är från innan jag skaffade riktiga sandpinnar. Jag körde med hemmasnickrade träpinnar istället. Nästan värdelöst. Riktiga sandpinnar är grejen. Blåser det så rycker det bra i tarpen och då behövs brutalpinnarna. Finns på shelby.fi till ett hyggligt pris.
 

Bilagor

  • DSCN4671.jpg
    DSCN4671.jpg
    78.9 KB · Visningar: 512
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bengtsson Någon som använt Black Diamond Spaceshot 2 pannlampa? Utrustning allmänt 1
RufuzIda Någon som kan hjälpa mig Utrustning allmänt 3
Cuba Cola Osprey Kestrel 68 - erfarenheter någon? Utrustning allmänt 5
Nosse Biltemas 70L ryggsäck , Omdöme någon???? Utrustning allmänt 3
Sentient6 Stavar, stavar, stavar - finns det någon universallösning? Utrustning allmänt 18
Johan123 Någon som beställt varor från Norge och vet hur det fungerar med moms? Utrustning allmänt 14
KFOR Någon som kan hjälpa mig? Utrustning allmänt 2
disgruntled Någon som kan säga något om Altra Lone Peak? Utrustning allmänt 4
vandrafjäll Finns det någon utmanare till thermacell myggskydd? Utrustning allmänt 33
greenfish Någon som vill skicka 5m hilleberg 2mm tältlina rödvit Utrustning allmänt 2
PZON_390 Någon som vill ha en packpåse till en H-löfs Alaska ? Utrustning allmänt 6
Laida Någon som kan hyra/låna ut vandring och camping utrustning? Utrustning allmänt 2
Urwaldjaeger Någon Paracord-slöjdare här? Utrustning allmänt 10
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
Touchofred Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar. Utrustning allmänt 12
desireman Någon som har erfarenhet av Osprey viper 5? Utrustning allmänt 11
gunnarblomquist Bark River Bravo 1 vs Fällkniven någon ? Utrustning allmänt 20
_DanneW Någon kunnig på kikare? Utrustning allmänt 40
noboundaries Kailash Scarpa GTX, någon? Utrustning allmänt 0
desireman Brukar det vara någon nätrea på hösten på ex. tält, ryggsäckar etc.? Utrustning allmänt 2
luktafotogen Har någon provat Biltema 168 LED? Utrustning allmänt 0
Housekeepah Någon som testat lifesaver bottle? Utrustning allmänt 4
speedy Någon som känner till denna ryggsäck? Utrustning allmänt 22
helper Petzel myo xp nya pannlampan någon som vet om den finns i Sverige än? Utrustning allmänt 4
norling Någon som minns? Utrustning allmänt 37
Skipper_ Kan någon identifiera den här kniven, eller tipsa om en liknande Utrustning allmänt 2
mikeon Leatherman E302 - någon som testat? Utrustning allmänt 1
PK Neelix Någon som provat MOSQUITO-CLICK??? Utrustning allmänt 3
scuda Brunton solceller - någon som sett/provat? Utrustning allmänt 6
mnorrback Någon som handlat från Outdoordimension? Utrustning allmänt 3
Sandra E Har någon sett mitt rep? Utrustning allmänt 0
Öhrn Någon som vet? Utrustning allmänt 5
Fredrik_Sand Någon som har testat? Utrustning allmänt 0
CrossM Salewa, någon? Utrustning allmänt 1
Marcand Salomon RaidRace - Någon som vet nåt om dem? Utrustning allmänt 0
Marcand Någon som vet nåt om Polars pulsklocka s710? Utrustning allmänt 0
Snödrivan Clas Olson picknikfilt och Tarp Utrustning allmänt 3
Krösus Hammock för nybörjare Utrustning allmänt 66
SiRilfors Sy tarp Utrustning allmänt 4
pernissila Tarp, 4x4 meter eller 3x3? Utrustning allmänt 21
SLUGGA Tarp från Alpkit? Utrustning allmänt 8
Skipper_ Göra en egen sektionerad stång (för tarp, tält och.. cykel) Utrustning allmänt 6
Skipper_ Prusisk knop eller linsträckare till tarp och tält? Utrustning allmänt 30
fotografiskt Tarp - Vihe Loue II Utrustning allmänt 4
Automat Tarp & mesh. Utrustning allmänt 10
PetNor Tarp knopar Utrustning allmänt 6
Roger J Tarp? Utrustning allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.