Vindskydd

Ja. Jag har använt ett sådant några gånger och det är helt ok. Taket når lite längre ut en golvet och det finns myggnät att dra för. Kvaliteten är bra och inte så dyrt heller enl min mening.
Tror du blir nöjd. Möjligen köpa till lite bättre markpinnar typ V-pegs från Hilleberg eller liknande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
XXL tältet var billigt men det känns som att det är lite mer lågbudget. Jag brukar försöka köpa bra grejer när jag ändå köper och lägger hellre någon krona mer för något som håller längre. Sen vet jag inte om jag behöver en dörr. Tält har jag redan så vindskyddet kommer nog bara att användas vid mindre utflykter med barnen. Myggnät kan nog vara skönt på sommaren.
 
Ja. Jag har använt ett sådant några gånger och det är helt ok. Taket når lite längre ut en golvet och det finns myggnät att dra för. Kvaliteten är bra och inte så dyrt heller enl min mening.
Tror du blir nöjd. Möjligen köpa till lite bättre markpinnar typ V-pegs från Hilleberg eller liknande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är det enkelt att sätta upp/packa ner?
 
Jag köpte ett sånt primus för fyra år sen när första barnet kom. Vi har använd det så fort vi varit ute på dagsturer. Den funkar riktigt bra på stranden som vind och solskydd. Vi har också haft med den upp på fjället när dotter fortfarande sov mitt på dagen, då är det perfekt med myggnät. Ända gången det är hänt nåt med duken är när jag ställde den för nära elden så det kom lite glöd på den men den var bara att laga med lite extra duk och lim.
Jag måste också säga att den är riktigt hållbart, min dotter och ett till barn lekte där inne med myggnätet uppe och dom hängde och slängde sig åt alla håll utan att nåt gick sönder.
 
Har ett Primus och kvalitén är som vilket annat billigt vindskydd.
Fick täta alla sömmar då de läckte som såll vid regn.
Nu efteråt så hade jag helt klart köpt det på XXL........ billigare och samma kvalitet...... samt större och med dörr istället för bara myggnät.
 
Jag brukar försöka köpa bra grejer när jag ändå köper och lägger hellre någon krona mer för något som håller längre.

Nu finns det ju sällan någon garanti för att högre pris alltid innebär bättre produkt. Priset på en produkt sätts normalt utifrån helt andra parametrar än hållbarhet.

Du kan säkert hitta nån butik som säljer samma vindskydd som XXL men till dubbla priset, betyder det att det vindskyddet automatiskt är bättre?
 
Nu finns det ju sällan någon garanti för att högre pris alltid innebär bättre produkt. Priset på en produkt sätts normalt utifrån helt andra parametrar än hållbarhet.

Du kan säkert hitta nån butik som säljer samma vindskydd som XXL men till dubbla priset, betyder det att det vindskyddet automatiskt är bättre?

Läs mitt citat du citerade en gång till. Du måste ha tolkat det helt galet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Morgan Vindskydd vid sjö i GBG ?? Utrustning allmänt 4
sergei Var kan köpa vindskydd Utrustning allmänt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.