Ekorrdörren - Mieskentjakke?

Håller på att fundera lite på nästa sommars turer. Satt med kartan och funderade på sträckan mellan Ekorrdörren och Mieskentjakke. I min karta står den som bara vinterled, Hur funkar det att gå denna sträckan sommartid? Bara att titta på kartan och flygfoto så set det ok ut, men hur ser verkligheten ut?
 
Jag har bestämt för mej att jag en gång träffade på ett par kvinnor där i krokarna som gått så och att det hade gått bra men jag har inte gjort det själv. Men Ekorrdörren är vacker, rekommenderas!
 
Hej!

Jag har själv inte varit i de där krokarna så ta inte mitt inlägg för absolut sanning. Men om jag skulle planera en egen tur där skulle jag inte tveka utifrån hur det ser ut på kartan. Jag skulle dock inte följa vinterleden utan istället försöka kringgå vattendragen och gå på lite högre höjd mellan jokkarna. Sedan får man ju vara beredd på att det kan vara blött trots att området är "träskfritt" enligt kartan.

Mvh Filiokus
 
Det är inget bekymmer att följa vinterleden som är på kartan ,om du börjar att gå från vindskyddet och följer jokken nerströms finner du en ganska vältrampad stig som går utmed sluttningen ganska nära intill jokken hela vägen nerför passet det är lättvandrat och torrt ,gick där senast i somras .rekommenderas är fantastiskt vackert där ., tips missa ej passet på andra sidan dalen mot Gåsenstugorna Holkendurrie en pärla det med
 
Mm är snart sent att ge sej ut i fjällen med sommar utrustning,,, bara vänta på sommaren då lång planeringstid dit :)
 
Gick Jämtlandstriangeln förra helgen i underbart väder! Vintern kändes långt borta då, men är väl tyvärr nära i antågande....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.