Arcteryx Atom AR

Hepp! Ny här.

Tänkte kolla om någon här har en Arcteryx Atom AR och om man kunde få en kortare recension på den? Hittar ingen info om den någonstans. Från privatpersoner dvs.
Har nämligen nyss köpt den och tänkte ha den som vinterjacka. Blir lätt varm i tjocka och klumpiga vinterjackor och jag står sällan stilla utomhus privat. Så en lätt och smidig jacka är att föredra. Så vill bara kolla läget om någon som använt den har nåt att säga om den. Slut.

bfb05229fee1fee04b2ef6607c28c21e.jpg
 
Jag har Nuclei FL som har samma foder men hälften så tjock och ett tätare (och inte lika skönt) yttertyg.

Är det något speciellt du undrar över? Jag tror Atom AR är ganska ovanlig i Sverige men Atom LT ser man rätt mycket. Förutom tjockleken skiljer sig AR och LT genom att LT har fleece under armarna (ventilerar mer).

Jag har klämt och provat Atom AR och det är säkerligen en kanonjacka men om ekonomin tillåter och du inte specifikt behöver en syntetjacka p.g.a. fuktig miljö hade jag tagit en dunjacka som värmer mer, är lättare och allmänt skönare tycker jag. Jag skulle tagit modellen med huva, det vill jag alltid ha på värmejackor/tröjor.

Kolla forumdelen längst ner på respektive produktsida på arcteryx.com Det brukar vara bra frågor och ofta svar direkt från Arcteryx.
 
Nä undrar mer om någon har en och för/nackdelar denna tycker ang jackan.

Själv föredrar jag utan huva och inte så tjock som dunjackor oftast är. Bor i Stockholm och här är det riktigt kallt kanske 1-2 veckor.

Hade en Arcteryx Camosun förra vintern och den var påtok för varm och klumpig. Helt annan typ av jacka.
 
På tal om Atom LT så har jag västen sedan innan. Funkar bra så här års kvällstid med en sweat under eller liknande.
 
En dunjacka med samma värme blir lättare, tunnare och mindre klumpig. Jag skulle tagit Cerium LT istället.

Atom AR kommer funka perfekt i Stockholm. Behåll och var glad om du gillar den :)
 
En dunjacka med samma värme blir lättare, tunnare och mindre klumpig. Jag skulle tagit Cerium LT istället.



Atom AR kommer funka perfekt i Stockholm. Behåll och var glad om du gillar den :)



Cerium är snygg, men lite för mycket "micheline" om du fattar vad jag menar. Tycker Atom är clean och minimalistisk. Precis i min smak. [emoji846]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat?? Kläder 6
Mr.H Arcteryx -SV Alpha Jacka Kläder 6
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
Micro553 Arcteryx Alpha Fl, Beta ZT eller Lyngen eller Fjällräven Kläder 6
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
skyspy Arcteryx Beta AR Kläder 4
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
xfredrikx Arc'teryx Alpha SV Glove Kläder 6
pelka Arcteryx Gamma MX Jacket Kläder 7
Napoleon Gore och Arcteryx AVRÅDER från Wash-In impregnering. Varför? Kläder 9
avslutat_17_06_20 gamla vs nya Arcteryx Theta AR Kläder 0
brigas Arcteryx gamma mx byxa Kläder 3
Joakim Ambrosson Smartwool och Arcteryx Kläder 14
peppe_37 Arcteryx theta sk pant Kläder 7
linuspersson77 Arcteryx BETA AR jacka - Klättermusen Einride Kläder 2
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
Silverfox Arcteryx Kläder 1
joask202 Arcteryx Fission LT Pant Kläder 0
sandwichman Klättermusen Grim, Arcteryx Theta AR Kläder 15
rannug Arcteryx Gamma SV, AR eller MX? Kläder 3
jonasfranz Arcteryx? Kläder 1
kungsleden Arcteryx gamma sv Kläder 7
flundval arcteryx Theta AR/LT? Kläder 1
mcpete arcteryx beta ar pants Kläder 1
0399 Arcteryx huvor Kläder 1
Nyman Klättermusen va arcteryx vs norröna Kläder 3
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.