Upplandsleden nu.

Fantastisk kväll och vara ute, delar med mig lite av hur det är i kväll på upplandsleden utanför Lillkyrka. Detta är För er som sitter i soffan och kikar på TV som vill ut, kram på er.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    66.4 KB · Visningar: 904
Ser epskt ut , ja skall ut på en två månadersvandring själv nu så uteliv kommer man få i överflöd.

Snacka vad bra kondition man kommer o ha
 
Jag skall inte köra PCT - hade lite planer på det men kör en annan.
Den blir dock hård iaf till en början , ryggsäcken är laddad och vägd - 46kg.Dock skall den hamna på 33kg sen nominellt
600km med ryggsäck och 600km med uppdragsäck/eller utan - nått sånt blir det

Du får väl dra en PCT tråd,blogg om du skall köra den
 
Jag skall inte köra PCT - hade lite planer på det men kör en annan.
Den blir dock hård iaf till en början , ryggsäcken är laddad och vägd - 46kg.Dock skall den hamna på 33kg sen nominellt
600km med ryggsäck och 600km med uppdragsäck/eller utan - nått sånt blir det

Du får väl dra en PCT tråd,blogg om du skall köra den

Va är du en björn 33kg på ryggen du e galen :) . Jag hade nog byggt en offroad kärra som man kan dra med midje bälte efter sig när det blir så mycket vickt.

Får jag fråga hur man tränar för en sådan resa utan att förstöra kroppen innan det bär av ?

PCT är en dröm men inget jag klarar av på dom närmsta åren.
 
Det är inga problem men man skall inte träna med dom vikterna utan runt 20-30kg , sen kan man köra 45kg o så temporärt.
Haha jag har kontrollvägt och det stämde , kan lägga upp bilder på säcken och så i veckan innan jag drar.

Det är lyx i den säcken - vanliga kläder(skjorta,blazer,jeans m.m) och så , sen är det 12kg livsmedel och 2kg sprit.Bärsystemet är tungt i sig , en special variant av Bergans Viking2 Escape som väger 6kg tomvikt,rymmer 165L - bara topplocket är en uppdragsäck på 35-55L ergonomisk också.Lättpackarens fasa no.1 - men grym o bära

PCT och andra långvandringar är ingen elitprestation iaf om man ligger på normalvikter som 15-25kg då du kan proviantera.
Så det kan du göra rakt av bara du har ledigt ett tag och viljan.Konditionen kommer om man inte har den på vägen o du nu skall köra den.

Jag klarar mig länge offline när jag drar...
 
Hehe ja 2kg brännvin det lär nogbehövas. Ja den säcken skulle få UL folket att darra av skräck å fasa. 😀
 
Hur häftig som helst!

Men en fråga. Min fru och jag ska prova lite utrustning som vi har köpt. Finns det någon etapp i Upplandsleden som är fin att vandra i och övernatta? Vi hade tänkt att vandra en etapp, övernatta, och vandra en till etapp. Vad rekommenderar ni? vilka platser är roliga där?
 
Hur häftig som helst!

Men en fråga. Min fru och jag ska prova lite utrustning som vi har köpt. Finns det någon etapp i Upplandsleden som är fin att vandra i och övernatta? Vi hade tänkt att vandra en etapp, övernatta, och vandra en till etapp. Vad rekommenderar ni? vilka platser är roliga där?

Min nästa vandring blir från från etapp 21 (Siggeforasjön) och ner till etapp 23. Jag själv blev tipsad om denna sträcka av en vänlig själ som jag träffade på leden för några dagar sedan. När jag kika på etapperna via appen och satellitvy så ser den väldigt mysig ut. Då det finns både skog och sjö samt fina ställen man kan tälta på.
 
Min nästa vandring blir från från etapp 21 (Siggeforasjön) och ner till etapp 23. Jag själv blev tipsad om denna sträcka av en vänlig själ som jag träffade på leden för några dagar sedan. När jag kika på etapperna via appen och satellitvy så ser den väldigt mysig ut. Då det finns både skog och sjö samt fina ställen man kan tälta på.

Jag har vandrat till Ramsmossjöarna(etapp 21:1)
Där ligger ett trevligt vindskydd, med ved om man har tur. Vattnet i sjön har jag kokat och druckit när jag varit där, det smakar ganska illa.
 
Etapp 01 kan jag verkligen rekommendera. Du passerar först lunsentorpet efter ca 5km. Det är en glänta mitt inne i skogen där det finns ett torp som man får sova i om man vill. Det finns även gott om plats för tält. Vatten finns också där genom en sådan där gammal trädgårdspump. Det har alltid funnits ved när jag varit där. Och även fyra eldstäder. Det brukar passera ganska mycket folk där, men det är ett väldigt mysigt ställe. Efter ytterligare tre kilometer så dyker fläktanstugan upp. Där är det väldigt vackert, det finns även vatten inform av en liten skogssjö eller vad man ska kalla det. Där har jag druckit vattnet utan att koka det, det smakar gott. Så den etappen behöver ni inte släpa på vatten. Det är inte lika mycket folk som passerar där och det går att tälta precis bakom raststugan.
 
Hehe ja 2kg brännvin det lär nogbehövas. Ja den säcken skulle få UL folket att darra av skräck å fasa. 😀

Ul dödaren , blev 49kg - en stroke beställd eller så har jag jävligt bra kondition när jag kommer hem om 2 månader...
 

Bilagor

  • 20160617_130053.jpg
    20160617_130053.jpg
    26 KB · Visningar: 670
  • 20160617_124014.jpg
    20160617_124014.jpg
    29 KB · Visningar: 665

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.