Sporkfodral

Är det bara jag som tycker att sporkar suger i största allmänhet? Det är inte trevliga att hantera eftersom skaftet också är den andra ätmojjen, och man vill ju inte gärna vända på dem efter att man använt dem.

Sporkar suger!
Någon däremot? ;)
 
Håller med!

Har aldrig sett någon använda gaffeln och kniven tror jag inte ens går att använda. Dyr plastsked i fin färg.
 
Är det bara jag som tycker att sporkar suger i största allmänhet? Det är inte trevliga att hantera eftersom skaftet också är den andra ätmojjen, och man vill ju inte gärna vända på dem efter att man använt dem.

Sporkar suger!
Någon däremot? ;)

Jag har inte förstått visten med en spork. Jag blev väldigt kladdig om händerna första och enda gången jag använt min spork. Hur man ska skära grillad entrecote (favoriträtt) med en spork har jag inte förstått

Jag använder SeaToSummit i metall
http://seatosummit.se/Alpha-Set.htm

Då kniven är lite tandad kan man skära med den även om köttet är lite segt


Per
 
Jag har inte förstått visten med en spork. Jag blev väldigt kladdig om händerna första och enda gången jag använt min spork. Hur man ska skära grillad entrecote (favoriträtt) med en spork har jag inte förstått



Jag använder SeaToSummit i metall

http://seatosummit.se/Alpha-Set.htm



Då kniven är lite tandad kan man skära med den även om köttet är lite segt





Per


Håller med! Använder spork ibland men kladdigt blir det.
Använder samma bestick som du från Seatosummit, mycket bra men lite "sträva" i munnen? Rejäla och bra är de i alla fall och en vettig kniv.


..sent using tapatalk
 
Har aldrig sett någon använda gaffeln och kniven tror jag inte ens går att använda. Dyr plastsked i fin färg.
Faktum är att både jag och min sambo rätt ofta använder våra LmF-sporkar - men då företrädesvis versionen i titan. På dom har jag försiktigt strukit av knivseggen mot min bandslip, så även sega köttbitar går numera lätt att dela i lagom portionsstycken...
Min kompis fru har haft turen att få tag i den rostfria versionen som Panda Collection erbjöd sina medlemmar (MYCKET billigare än titanversionen!) och dom använder sina på samma sätt som vi:
Sporkarna ligger i bilarnas handskfack och ersätter korvkioskernas flimsiga plastbestick... Dom ligger där i sällskap med lika många vikmuggar från FlexiCup (dvs den runda versionen som kan användas som lock över en läskburk, till skillnad från den ursprungliga FoldaCup som med sin platta sida inte tätar mot en burk. Dvs Konkurrensgenererad positiv produktutveckling över tiden...:cool:).

Jag håller helt med om att LmF plastversion är en marknadsföringsgimmick i kul färger, inget annat. Titanversionen (och ännu bättre den kostnadseffektivare rostfria versionen) är dock både ett funktionellt, lättförvarat och väldesignat ett-för-allt ätverktyg.
 
De mindre sporkarna - som inte har knivdelen utan endast sked och gaffel - är inte dåliga...för barnen. Ligger i ryggsäckarna och funkar ex som yoghurtsked eller pastasalladsgaffel - istället för engångsskedar/-gafflar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.