Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Laga hål (pertex quantum)
- Trådstartare eribur
- Start datum
Spinnackertape tror jag finns i flera färger.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Prova en pytteliten klick aquaseal. Har lagat små hål i jackor så förut när jag inte velat sy. Beroende på glansigheten i tyget så syns det väldigt lite, men testa gärna på något dolt ställe först..
/ Ulf
/ Ulf
Nu var ju ditt hål väldigt litet, men annars är typ en sats liknande denna ett alternativ. Finns liknande också som inte är Gore Tex, utan typ ripstop-nylon.
http://www.naturkompaniet.se/mcnett-repair-kit-gore-tex
Klipp en bit lagom större än hålet, se till att ha runda kanter för att inte hörnen ska börja släppa, i ditt fall kanske en liten liten cirkel helt enkelt.
http://www.naturkompaniet.se/mcnett-repair-kit-gore-tex
Klipp en bit lagom större än hålet, se till att ha runda kanter för att inte hörnen ska börja släppa, i ditt fall kanske en liten liten cirkel helt enkelt.
Prova en pytteliten klick aquaseal. Har lagat små hål i jackor så förut när jag inte velat sy. Beroende på glansigheten i tyget så syns det väldigt lite, men testa gärna på något dolt ställe först..
/ Ulf
Är det samma sak som liquisole? Tack för tipset!
Jo samma, bara olika varumärken tror jag. Men prova först som sagt, fäster bra på jackor o torrdräkter men inte på Hillebergs tältduk t ex.
/ Ulf
/ Ulf
Jag har använt denna reparationstejp med mycket gott resultat, på både tunna regnkläder och dunsovsäckar av just pertex. I och med att det är genomskinligt men matt och smidigt, blir det närmast osynligt. Man kan klippa en pytteliten cirkel utan risk att klistret släpper, och det har hållit fint i tvätt också.
Jag har använt denna reparationstejp med mycket gott resultat, på både tunna regnkläder och dunsovsäckar av just pertex. I och med att det är genomskinligt men matt och smidigt, blir det närmast osynligt. Man kan klippa en pytteliten cirkel utan risk att klistret släpper, och det har hållit fint i tvätt också.
Tack för det rådet och ni andra som bidragit! Är det rent fraktfritt till Sverige från den webshoppen?
Ja, det är det. Schysst ställe rent generellt.(...) Är det rent fraktfritt till Sverige från den webshoppen?
lagat
Jag lagade med tejpen från Ultralightoutdoorgear. Den var stabil, något grövre än jag förväntat mig men lätt att klippa. Tyvärr så hade jag "brännhål" så det fanns ingen väv att lappa igen, vilket gjorde att det blir en vit fläck från dunet 2x2mm. Kanske jag ska lägga lite vattenfast svart tusch på?!
Jag lagade med tejpen från Ultralightoutdoorgear. Den var stabil, något grövre än jag förväntat mig men lätt att klippa. Tyvärr så hade jag "brännhål" så det fanns ingen väv att lappa igen, vilket gjorde att det blir en vit fläck från dunet 2x2mm. Kanske jag ska lägga lite vattenfast svart tusch på?!
Jag lagade dubbelsidigt i motsvarande situation, dvs pillade in en tillklippt liten tejpbit och fäste den från insidan först. Går naturligtvis inte att göra med hur små hål som helst, men då syns ju knappt heller någon vit fläck.Jag lagade med tejpen från Ultralightoutdoorgear. Den var stabil, något grövre än jag förväntat mig men lätt att klippa. Tyvärr så hade jag "brännhål" så det fanns ingen väv att lappa igen, vilket gjorde att det blir en vit fläck från dunet 2x2mm. Kanske jag ska lägga lite vattenfast svart tusch på?!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg