Var hyr ni bil?

Hertz, Europcar, Avis...varhelst jag får bäst pris. Är du medlem i ex ett frequent flyer program finns det oftast rabattkoder du kan använda.
 
Hertz, Europcar, Avis...varhelst jag får bäst pris. Är du medlem i ex ett frequent flyer program finns det oftast rabattkoder du kan använda.

Jag är inte med i något sånt program tyvärr :( Jag sökte lite och hittade den här sidan: www.gomore.se det verkar ju väldigt prisvärt, men jag förstår inte riktigt hur det går till rent praktiskt. Har du testat det?
 
Jag är inte med i något sånt program tyvärr :( Jag sökte lite och hittade den här sidan: www.gomore.se det verkar ju väldigt prisvärt, men jag förstår inte riktigt hur det går till rent praktiskt. Har du testat det?

Inget jag har testat, men jag skulle inte heller vilja hyra ut mina egna bilar på en liknande site.

De i Sverige vanligaste programmen är antagligen SAS Eurobonus (Hertz, Avis, Sixt), Malmö Aviation (Europcar) och SJ Prio (Sunfleet, Hertz).
Notera dock att det inte kostar något att ex bli medlem i ett av dessa program, och vissa förmåner finns redan för medlemmar på basnivå (utan att du rest en enda gång). En parentes är att SAS kräver medlem/inloggning för att du idag skall kunna boka de billigare ungdomsbiljetterna (förutsatt att du är under 26 år förstås).
Vid hyra utomlands kan försäkringar vara ett måste (ex USA) varvid dessa program kan ge ganska mycket rabatt då många försäkringar ingår utan extra kostnad (kan annars kosta lika mycket som själva bilhyran i värsta fall), dessutom ofta fri körsträcka (till skillnad från att hyra på tappen) mot fast pris för dag eller helg. Sök på resp programs hemsida för mer info.
 
Det är en väldigt generell fråga. Vad har du för planer? I jobbet är jag väldigt nöjd med Europcar då de har trevliga bilar. Beror ju på vart man är.
/Jan
 
Inget jag har testat, men jag skulle inte heller vilja hyra ut mina egna bilar på en liknande site.

De i Sverige vanligaste programmen är antagligen SAS Eurobonus (Hertz, Avis, Sixt), Malmö Aviation (Europcar) och SJ Prio (Sunfleet, Hertz).
Notera dock att det inte kostar något att ex bli medlem i ett av dessa program, och vissa förmåner finns redan för medlemmar på basnivå (utan att du rest en enda gång). En parentes är att SAS kräver medlem/inloggning för att du idag skall kunna boka de billigare ungdomsbiljetterna (förutsatt att du är under 26 år förstås).
Vid hyra utomlands kan försäkringar vara ett måste (ex USA) varvid dessa program kan ge ganska mycket rabatt då många försäkringar ingår utan extra kostnad (kan annars kosta lika mycket som själva bilhyran i värsta fall), dessutom ofta fri körsträcka (till skillnad från att hyra på tappen) mot fast pris för dag eller helg. Sök på resp programs hemsida för mer info.

Håller med, det krävs ju att det finns försäkringar som täcker om man hyr ut sin bil. Det verkar det ju göra så det är ju en smart idé om man ändå bara har bilen stående kan jag tycka.

Väldigt bra tips på olika program, ska spana in! Tack!
 
Beroende på vad för bil man hyr vill jag tillägga, jag är inte så kräsen så brukar bli billigt för mig :) Men förstår om andra har högre krav.
 
Så länge man använder någon sökmotor som jämför olika hyrbilsföretag så brukar det bli bra :)

Jag brukar använda hyrbil24.se, mest för att har bra info om försäkringar och jag brukar glömma bort hur det fungerar mellan gångerna, de är ju inte så ofta man hyr bil ändå...

Ibland är jag ambitiös och jämför med någon annan söksida som t.ex. momondo.se men brukar inte hjälpa så mycket :)
 
Jag funderar på vart det är bäst att hyra bil ifrån? Vilka firmor använder ni er utav som är bra?
På jobbet. Och där är det visst Avis som håller med bilarna för närvarande. Det växlar mellan upphandlingarna...
Och över helgerna står dom oftast stilla - och då kan vi hyra dom för en klart överkomlig allt-i-ett-kostnad + bränsle. För något år sedan råkade det komma upp en SAAB Cabriolet från Arlanda, den var inte stilla många helger den sommaren (och inofficiell deal bland personalen blev att aldrig ta ut den för en envägshyra, så den hade vi lääänge).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
majjen Var hittar jag många ryggor? Transportera 17
TheDude Höftbältets placering. Exakt var? Transportera 16
MartinR Var köper man MacPac ryggsäckar? Transportera 6
Reichhi Lightwave Ultrahike 60 - Var att köpa? Transportera 0
pal2 Golite Quest - Var köpa? Transportera 9
Wibrån Var kan man köpa lösa spännen till ryggan Transportera 9
fson Var köpa stora kraftiga plastpåsar? Transportera 6
estetdrägg Vita blixten - var köpa i stockholm? Transportera 10
niklaz Var får jag tag på en *grön* Fjällräven Kajka 100 liter? Transportera 4
perdans större kylbox - hitta var Transportera 5
freka586 Var prova TNF Prophet 65? Transportera 15
Monika1 Var reparera trasig ryggsäck bäst? Transportera 4
Tidenztand Gungner var hittar man den. Transportera 0
nordqlin Var kan jag köpa nytt spänne till ryggsäck? Transportera 3
lllusion Var hittar man Vaude försäljare? Transportera 6
rikard_wiberg_hotmail.com var finns Bergans/Karrimor? Transportera 7
Bengt S Var kan man köpa ryggsäcken Arc´Teryx Bora 80? Transportera 10
JosseRitzman Var kan jag köpa Modan Ryggsäck Transportera 5
lnorlander Var kan jag prova Berghaus Vulcan? Transportera 3
modan Var köper man Arcteryx Ryggor i Kanada? Transportera 1
pqrstuv Var köpa FlashFlo eller Day Trekker? Transportera 0
mzr Var finns Karrimor? Transportera 3
tanya var köpa ryggsäck Transportera 14
esno DaKine var i Stockholm ? Transportera 0
Nyman Var kan man hitta billiga militärcyklar? Transportera 2
Var finns Modan ryggsäckar? Transportera 2
Var kan man köpa Svensk plastskalsrygga? Transportera 1
Nyman VAr kan man köpa m/90 uppdragssäck? Transportera 8
Var kan jag köpa en Berghaus Vulcan/Atlas? Transportera 4
Var köper man Berghaus? Transportera 2
MarkusF Hundbur i bil Transportera 23
pery Cykel på bil Transportera 9
Ännna Bil? Transportera 17
Vandrare Takräcke till bil utan lister eller rails? Transportera 2
JLjung Hyra bil Transportera 1
adventure_transport Tung bil i sand Transportera 2
pierrea Hyra begagnad bil i Stockholm? Transportera 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...