Era vandringsplaner 2016?

Eftersom det dök upp vandringsplaner för 2016 i 2015 års tråd så drar jag igång en ny. Alltid kul att läsa om vad folk har i kikaren.

Själv har jag inte en aning än. Hoppas på något i Sverige i första hand men det hänger på om tjejen får visum eller inte. Någon plan B finns inte än.
 
Jag ska försöka komma ut på minst en övernattningstur i månaden under 2016.
Vad gäller längre turer så är jag sugen på en 3-4 dagarstur i Jotunheimen med dottern, dit jag lovat att ta henne någon gång. Jag har lite löst planerat att möjligen ta en vecka på Kungsleden själv eller med en vän. Det beror på lite hur jag få ihop det med ledigheter och dylikt.
 
Turskidåkning vålådalen påsk 2016.
Sommarvandring Padjelanta om det blir av med ressällskapet annars någon annanstans eventuellt jämtland igen med mer fokus på foto.
Hösttur i Muddus.
I övrigt helgturer i Tresticklan några gånger per årstid.

Om jag inte mot förmodan lyckas flytta norrut i Sverige vilket jag försökt länge nu. Då blir det att utforska nya områden men vålådalen och muddus ska nog bli av ändå.

Mvh / Johannes
 
Några ställen jag har tänkt till 2016 är dessa. Är det någon som är sugen på att följa med eller bara tjata lite tips på andra ställen så får ni gärna höra av er :)

Avansfjället Jämtland
Munsfjället Jämtland
Sonfjällets nationalpark Härjedalen.
Töfsingdalens nationalpark Dalarna.
Pieljekaise nationalpark Arjeplog.
Otillgänglighetspunkten 5 mill norr om Kvikkjokk.
Vadvetjåkka nationalpark Torneträsk.
Stora Sjöfallets nationalpark Jokkmokk.

Kommer bli någon tur till Norge också men vet inte riktigt vart ännu. Lär bli en del spontan turer också.
Sen funderar jag på att gå en bit av Santiago de compostela.
 
En tur på ungefär en vecka genom Rago, Padjelanta och upp till Vájsáluokta, och en kortare tur i Jämtland från Storulvån till Ljungdalen (de gula strecken på kartorna). Sen får vi se vad jag hinner med.
 

Bilagor

  • rago-padjelanta.png
    rago-padjelanta.png
    103.5 KB · Visningar: 2,875
  • storulvån-ljungdalen.png
    storulvån-ljungdalen.png
    273.1 KB · Visningar: 2,913
* Jomolhari trek i Bhutan. Även kallad Snowleopard trek.

* Någon/Några turer i Norge. Preikostolen, Trolltunga, Kjeragbolten Etc Etc.

* Fram och tillbaka till Thairestaurangen
 

Bilagor

  • Jumolhari-Round-Trekking-map.jpg
    Jumolhari-Round-Trekking-map.jpg
    70.6 KB · Visningar: 2,584
Jag har aldrig varit ute längre än en vecka och planen är att ändra på det. Helst skulle jag vilja gå gröna bandet men det har jag inte tid med. Förhoppningsvis kan jag få loss 3-4 veckor och göra en lightversion och starta i Treriksröset och gå söderut så långt jag hinner (eller vill eller orkar).
 
Jag har aldrig varit ute längre än en vecka och planen är att ändra på det. Helst skulle jag vilja gå gröna bandet men det har jag inte tid med. Förhoppningsvis kan jag få loss 3-4 veckor och göra en lightversion och starta i Treriksröset och gå söderut så långt jag hinner (eller vill eller orkar).

Om du letar efter sällskap för din vandring, så passar våra planer kanske ihop. Har själv mest gjord vandringar runt 10mil än så länge.
Skrev här lite om mina funderingar kring "den stora" vandringen nästa år. http://sarapatur.blogspot.se/2015/11/plans-for-2016.html
 
Håller på och kolla in Sulitjelma rund i slutet av sommaren 2 veckor. Muddus NP är en annan tur som jag skulle vilja göra på en långhelg. Kan dock bli svårt att fixa på grund av den långa resvägen dit.

I juni blir det en resa till West Virginia (min man har att göra där). Stället did han ska ligger vid Shenandoah NP och lite längre bort ligger Great Smoky Mountains. Appalacian Trail går igenom bägge NP, förmodligen blir det några dagars vandring där om det går att vandra ensam. Tänkte då mest på björnar men de kanske inte finns där...någon som vet?
Sedan är det tänkt att flyga till Peru och semestrar där, vandra Inkaleden och i Huascaran NP. Än så länge är det bara mitt önskemål så planerna är lite vaga. Har aldrig varit i Södra Amerika så jag jobbar på att övertyga min man.
Jag tar gärna emot lite tips.
Mvh Veni
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elserrr Era vandringsplaner 2015? Trekking 37
Gunnar81 Island 2016 Trekking 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.