Long John för långa

I år tänkte jag förlänga kajaksäsongen rejält och främst tänkt mig att skaffa ett par Long John. Har kikat på flera märken inriktade mot kajakpaddling.

Mitt största problem är att jag är 193 cm lång och anser mig normalt byggd (bröst: 98; midja: 83; gren: 94 [cm] vikt: 80 kg)

Det verkar då helt omöjligt att skaffa sig en uppsättning som passar. Antingen så slutar benen på dräkten vid smalbenen eller om längden är rätt på benen så blir de för rymliga och sitter de på tok för löst. Jag använder en våtdräkt för simning och där är problemet detsamma med korta ben men problemet blir inte detsamma eftersom den används vid sommartemperaturer i vattnet.

Har i o m detta börjat kika även på Chillcheaters produkter men där anges inte längden på byxorna.

Nu kan jag ju inte vara den ende långa paddlaren i detta avlånga land utan någon annan måste varit här före mig.

Hur löste ni detta? Vilket märke och modell valde ni?

/Benny Svendsen
 
Köp långa strumpor, så gör det inget att byxorna slutar mitt på smalbenet. :)
Vill du av någon anledning inte ha strumpor på, så klipp av fotdelen så de blir som benvärmare från 80-talet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.