Polsk Lavvu

För några veckor sedan köpte jag mig en Lavvu. Riktigt trevlig måste jag säga, och den är testad i olika väder med mycket gott resultat. Naturligtvis blir man ju lite sugen på att modifiera den lite, så allt passar ändamålet. Det första jag gjorde var att jag satte linor i alla öglor så det är lättare att förankra i marken, men vad ska man göra mer? Den är visserligen väldigt vattenavvisande, men att impregnera den är nog ändå lika bra.

Finns det någon mer här som har tankar och ideér kring hur man bäst optimerar sin Lavvu?
 

Bilagor

  • Lavvu.jpg
    Lavvu.jpg
    106.6 KB · Visningar: 2,684
Tältet är 2.5 i diameter och 1.4 i höjd. Hänger man det mellan två träd och skippar mittpinnen, så får man ett rätt rejält utrymme att röra sig i för en person.

Nu är tältet nyimpregnerat. :)
 
Tältet utan pinnar väger 4.5 kg. Sen beror det på hur man använder det. Det är tvådelat, och går alltså att använda som poncho eller som dubbla/enkelt vindskydd.

Inget när man vandrar, men det gör jag aldrig. Canvastyget är tjockt och "abuse proof", som det stod på en hemsida.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.