Polsk Lavvu

För några veckor sedan köpte jag mig en Lavvu. Riktigt trevlig måste jag säga, och den är testad i olika väder med mycket gott resultat. Naturligtvis blir man ju lite sugen på att modifiera den lite, så allt passar ändamålet. Det första jag gjorde var att jag satte linor i alla öglor så det är lättare att förankra i marken, men vad ska man göra mer? Den är visserligen väldigt vattenavvisande, men att impregnera den är nog ändå lika bra.

Finns det någon mer här som har tankar och ideér kring hur man bäst optimerar sin Lavvu?

Bilagor

• Lavvu.jpg
    Lavvu.jpg
    106.6 KB · Visningar: 2,790

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tältet är 2.5 i diameter och 1.4 i höjd. Hänger man det mellan två träd och skippar mittpinnen, så får man ett rätt rejält utrymme att röra sig i för en person.

Nu är tältet nyimpregnerat. :)

Tältet utan pinnar väger 4.5 kg. Sen beror det på hur man använder det. Det är tvådelat, och går alltså att använda som poncho eller som dubbla/enkelt vindskydd.

Inget när man vandrar, men det gör jag aldrig. Canvastyget är tjockt och "abuse proof", som det stod på en hemsida.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips