Tältvisioner - Konstruera egna, modifiera befintliga tält

Hej!

Jag läser i andra trådar, nu senast om Hillebergs Niak 1.5, att man inte är helt nöjd med konstruktionen. Min ambition med denna tråd är att släppa lös kreativiteten och konstruera egna tält eller modifiera befintliga.

Själv använder jag Hillebergs tält. Vill se samma uppgradering av tunneltälten som man uppgraderat tex Staika, med clips istället för bågkanaler.

En annan förbättring (i mina ögon) är att innertältens infästning skulle vara med ett stummare material. Idag sitter innertälten med en resår som är rätt lös vilket medför att om man lägger något i fickorna så hänger innertältet.

Unna borde uppgraderas med clips och vore det inte smidigt med en absid som kan byggas på? Vi har i familjen ett Helsporttält från det glada 70-talet med just den konstruktionen. Absiden skulle kunna fästas med ett clips i toppen och sen spännas ut med tältpinnar. Ungefär som när man lägger en tarp som tak framför tältet fast i form av en riktig absid som även är skyddad från sidan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Någon här med egna erfarenheter av Bo och sova 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.