Arctic alpine design WBT fråga

Hej

Har försökt få dessa svar av Northstar men de kunde inte svara på detta, så därför vänder jag mig hit för att förhoppningsvis få svar här.

Tältet i fråga är WBT4.
Jag undrar om någon vet vad deras ytterväv väger i gram/m2? Samt om någon vet hur många lager silikon väven har, vet att den har dubbelsidig silikonbeläggning men hittar ingen uppgift på hur många lager, antar att det är 3 lager med vill veta inte bara tro.

Sedan ni som har haft detta tält (WBT tälten) ett par år nu, vad tycker ni om tältet?
 
Jag har tyvärr inga svar att bidra med men jag är också nyfiken på dessa tält, dock i 2 pers varianten..
Håller tältet mot regn och blött väder? Golvet har ju otroligt lågt "värde".. Dock ska man kanske inte stirra sig blind på de. Dom som äger tältet lovordar det ju ofta, vilket vore korkat om man blev blöt i tältet haha..
Någon som använt tältet i riktigt blött väder och verkligen testat det ?
 
Jag antar att man kan utifrån vikten anta hur många lager silikon duken har. Är egentligen bara nyfiken, så att man kan jämföra med andra tillverkare. De flesta andra tillverkare kan man utläsa detta.
 
Okej de låter ju bra! Kunde ju ana att det var så, men det där med vattenpelare gjorde mig bara lite fundersam!
Hur är det storleksmässigt, t.ex höjd tänker jag främst. Och ryms man (bekvämt) att sova 2 st på 50 cm syn/down mat ? Försöker hitta ett tål främst för 1 pers men som också ska funka bra för 2 st
 
Nu är ingen av oss (utom hunden) jättestor, men lyckades klämma in två vuxna, en 1-åring och en stor hund (borzoi) i ett wbt2 (alla i innertältet, det var myggigt och eländigt). Lite tetris över det hela, men inte helt orimligt, så hyfsat rymligt är det väl.
Vad gäller taket har det inte stört mig, men jag är 157 cm kort och karl'n är väl typ 170, så vi är väl inte den bästa av måttstock.
 
Okej de låter ju bra! Kunde ju ana att det var så, men det där med vattenpelare gjorde mig bara lite fundersam!
Hur är det storleksmässigt, t.ex höjd tänker jag främst. Och ryms man (bekvämt) att sova 2 st på 50 cm syn/down mat ? Försöker hitta ett tål främst för 1 pers men som också ska funka bra för 2 st

har sovit tre på bredd i ett wbt2. Två stycken med uppblåsbara liggunderlag (bredd 48cm) och en på vanligt cellplast. Det fanns inte så mycket vändrum men det går.
 
Har i alla fall beställt ett WBT4 nu. Var på naturkompaniets outlet i Ö-vik i söndags och höll nästan på att köpa ett Akka dome 3 som de hade på rea för under 3500. Men tog mig till sanns och åkte hem tomhänt. Det kändes bättre att köpa ett tunneltält med ytterduk av nylon istället för ett kupoltält med en ytterduk av polyester.

Hoppas man gjorde rätt val.
 
Du kommer att bli helnöjd. Jag har deras andra tält, "veloce" 2p och har använt det i alla typer av väder och det funkar suveränt. Misstänker att det är samma väv på dom.

Det enda jag kan klaga på är sömmarna. Tråden har gått av på två olika ställen på mitt. Vet inte om det gör så stor skillnad. Det hoppas jag inte iaf.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bobart Arctic Alpine Design WBT2 Bo och sova 4
Frrida Arctic Alpine Design WBT2 vs Nallo 2 Bo och sova 6
Bragge Arctic alpine design, Ice evolution Bo och sova 10
såg nån som använder Arctic Alpine Design WBT3 Stormmatta Bo och sova 7
anders84 Ett antal frågor om Arctic Alpine Design WBT3 Bo och sova 11
Cremytos Arctic Alpine Design, WBT 2 i Göteborg? Bo och sova 8
Mpperra Arctic Alpine design. Air 380, 3,8cm erfarenhet någon? Bo och sova 0
donas Arctic Alpine Design, WBT 3 - Stormmattor Bo och sova 2
Herr Freeman Alternativ till arctic alpine design wbt - Bergans compact light? Bo och sova 1
angrytino Bergans Kompakt Light 2 vs. Arctic Alpine design 2 Bo och sova 3
Mathias PHS Arctic Alpine Design WBT 2??? Bo och sova 9
Psycoboy Arctic Alpine Design sovsäck Bo och sova 4
livetarunderbart Sovsäck Arctic Alpine Design är den bra? Bo och sova 2
robato Bergan eller Arctic Alpine Bo och sova 0
Jmhe Köpråd Arctic Alpine WBT 2 Bo och sova 2
xtrem Arctic Alpine Veloce Bo och sova 272
Kerenskij Är sovsäckarna från Arctic Alpine något att ha? Bo och sova 9
skalman Arctic Alpine, nått å ha? Bo och sova 12
Luffarn Arctic Alpine? Bo och sova 6
vandrafjäll Loppisfynd en Caravan Arctic Bo och sova 46
såg Arctic Tunnel 2P Bo och sova 0
joakim.kallstrom Fjällmark Arctic 3P? Bo och sova 3
Martin_GBG Fjällmark Arctic Dome 2p Bo och sova 1
hikemike Fjällmark arctic 3p Bo och sova 3
trekk Bergans Arctic Extreme 4220 Bo och sova 5
Magnusfridh Arctic alpines liggunderlag Bo och sova 1
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
Vinter45 Sovsäck Mckinley Arctic 750 Bo och sova 0
Tidenztand Ajungilak Goose Bay Arctic Bo och sova 3
storhenke Artic Alpine-tält Bo och sova 3
Jös Six moon design Bo och sova 12
Designstudent Hjälp med design - Husvagn Bo och sova 30
Joakim Ambrosson Kopiera design :) Bo och sova 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.