Sverige-Rom

Hej
Jag har funderat i ett par månader på att hitta på något äventyr till sommaren och jag har fastnat för iden att cykla i europa. Grejen är att jag inte har gjort detta tidigare, så jag har lite funderingar.

1. Hur lång tid borde det ta att börja i sverige(troligtvis tar jag tåget till malmö och cyklar därifrån) inom paris och sen till rom? Är 1,5 - 2 månader rimligt?

2. Jag är student så jag har inte överdrivet med pengar så jag tänkte tälta, men jag har hört att man inte får tälta fritt nere i europa? Ni som har gjort det hur ofta har ni blivit tillsagda eller fått betal? Borde jag ta en camping plats varje natt eller funkar det om man bara gömmer sig lite?

3. Hur mycket pengar gör man av med om dagen? Kan det vara rimligt med 200 kr/dag? Givetvisst går det åt mer om jag bestämmer mig för att äta på resturang någon dag eller nåt liknande.

Tack på förhand, Anton
 
Det är inte så stort problem för mig, bor 14 mil från malmö så antingen får jag hör om någon kan köra ner mig eller får jag cykla den biten
 
Rom via Paris från Malmö blir väl runt ca 300 mil beroende på resväg.troligen lite längre.
Om tidsbruket 1,5-2 månader är rimligt är beroende på vad du vill göra under turen, resrutten, din form, vilken cykel du har och säkert en massa annat också. Cykla kanske 6-7 mil eller så per dag, det borde inte vara ett problem ens om man är relativt otränad, de flesta dagar blir det runt 4 timmar effektiv cykling i ganska lugnt tempo.
Detta som ett genomsnitt, naturligtvis blir det stor skillnad mellan slätter och bergsområden.

Lycka till, hoppas andra kan hjälpa till med campingfrågan.
Pengarna borde räcka om du köper i butiker och lagar maten själv, det är väl få länder, om något, som är dyrare än Sverige längs den rutten.
 
Hur långt man cyklar per dag beror på många faktorer egen ork, väder och vind, höjdmeter, medförd vikt m m.