Kvikkjokk - inga förbindelser i påsk?

Är det någon mer som har tänkt ta sig till Kvikkjokk i påsk för en tur?
Enligt SJs hemsida går sista bussen till Kvikkjokk torsdagen den 2a april, sen går det inga fler förrän efter helgen. Vilket ställer till det för oss.
Jag tog för givet att det är högtryck dit på påsken och att det då sätts in bussar under de röda dagarna, men det verkar inte vara så.
Är det någon mer som brottas med samma problem?

Trist om det inte dyker upp någon lösning och vi tvingas ta en annan rutt.
 
Är det någon mer som har tänkt ta sig till Kvikkjokk i påsk för en tur?
Enligt SJs hemsida går sista bussen till Kvikkjokk torsdagen den 2a april, sen går det inga fler förrän efter helgen. Vilket ställer till det för oss.
Jag tog för givet att det är högtryck dit på påsken och att det då sätts in bussar under de röda dagarna, men det verkar inte vara så.
Är det någon mer som brottas med samma problem?

Trist om det inte dyker upp någon lösning och vi tvingas ta en annan rutt.

Jag hade samma idé och fick samma problem förra året vid påsk. Man kan bara åka till Kvikkjokk på vardagar.
 
Det kan väl kanske vara värt att först höra av sig till dom som driver trafiken, dvs Länstrafiken Norrbotten? Om inte annat för att dom ska få reda på att det finns efterfrågan...
 
Trafikverket är byråkratins helvete.
Det är högsta turistsaisongen där och de bygger om så att det finns INGEN tåg. Och ersätter trafiken inte med bussar?
Vad säger STF där? Nej, det stämmer, de upphör aldrig att förvåna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.