Frivillig vintertältning!

Hej allihopa! Jag har tagit mig till denna sida för att träffa lika "galna" människor som jag:)
Jag har precis börjat tälta ute och jag älskar frihetskänslan det ger.

Jag har ej kunnat byta min lägenhet och har ej råd att köpa. Så nu har jag börjat sova ute nån natt då och då bara för att få miljöombyte.

Men folk tycker jag är allmänt galen som frivilligt lägger mig ute om vintern helt ensam.
Ska tillägas att jag har lägenhet o så.

Men jag är så fruktansvärt trött på småstaden jag bor i.
Och jag är så glad att jag vågar. Folk undrar om jag inte är rädd.

Men jag är inte ett dugg rädd i skogen långt från civilisationen!

Tacksam för lite kommentarer, tips el tankar.
 
Vintertältning kan vara riktigt trevligt. Vi var ute senast inatt och är ute 2-3 nätter i månaden under vinterhalvåret.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    22.2 KB · Visningar: 1,214
Hej Ronjanova och välkommen till Utsidan!
Bry dig inte om vad andra tycker är "galet" eller ej utan fortsätt att göra det som du mår bra av. Med rätt utrustning kan man ju faktiskt bo riktigt bekvämt i tält. Vill du hitta någon/några att dela upplevelsen med så prova att läsa eller skriva under forumkategorin "mötesplats".
 
Hej Ronjanova och välkommen till Utsidan!
Bry dig inte om vad andra tycker är "galet" eller ej utan fortsätt att göra det som du mår bra av. Med rätt utrustning kan man ju faktiskt bo riktigt bekvämt i tält. Vill du hitta någon/några att dela upplevelsen med så prova att läsa eller skriva under forumkategorin "mötesplats".

Hej Tobbe o tack för tips! Ska testa den kategorin.
 
Hej! Kul att någon svarade! Ja folk tänker väl på mördare o våldtäcksmän o sånt. Men jag är inte rädd. Tältar ju inte nära hus direkt.


Större chans att stöta på sånt inne i stan.

I skogen så är det väll isf en ilsken älg som är det farligaste.

Björn, varg och lo är ju så pass skygga så risken är minimal att stöta på någon av dom ilskna.
 
Ja kul! Nu när jag ändå har likasinnade på tråden så kan jag ju dela med mig lite av samlade insikter/tankar so far:

Har tältat cirka 5 gånger hittils nu i vinter. Upptäcker att jag lär mig mer o mer för varje gång.

Natten mot juldagen gjorde jag tex misstaget att vara dåligt förberedd, Hade ingen riktig vintersovsäck. Hade ställt mina dr martens UTANFÖR tältet. Kl 03 gav jag upp försöket att somna o gick tillbaka inomhus. Var tvungen att vicka på tårna medans jag gick....

Men sen dess har jag skaffat vintersovsäck och sov riktigt gott häromveckan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cloud76 liggunderlag av skumplast vid vintertältning Allmänt om friluftsliv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.