Jag har ju bara vandrat en gång norr om Polcirkeln (som jag korsade på första etappen) - det var en 14 dagar lång tur i Saltfjellet och Arjeplogsfjällen.
http://www.huthyfs.com/salten.html (inga bilder, tyvärr. Och jag har blivit bättre på att packa).
Men jag tror jag kan pussla något. Kanske Otto kan fylla ut bilden.
Hur man tar sig från Sarek till Staloluokta i Padjelanta tror jag du kan lista ut själv från kartan, jag känner inte dessa trakter. Från Stalo kan man gå söderut mot Pieskehaure, därifrån vidare söderut mot Mavas stugby (båtskjuts över sjön), Jurun och Kuolitesjaure vid Silvervägen. Därifrån går en led mot gränsen; efter gränsen finns en förfallen (men lättgången) kuskväg mot Graddis Fjellstue. Därifrån vidare på led till Lønsdal, precis vid E6. På andra sidan E6 tar Saltfjellet vid; man kan gå en bit in där och sedan vidare norrut - om man verkligen når ända till Bodø vet jag inte, men vill man det? Annars kan man ju ta tåget från Lønsdal till Bodø.
Ett alternativ, som inte bär fullt så långt är att vandra över gränsen, förbi Muorkihytta, vidare ned mot Balvatnet och Junkerdalen och sen vidare mot Silvervägen. Om det lönar sig att fortsätta därifrån kan jag just nu inte se. När jag själv hamnade där tog jag taxi till Lønsdal
(det gick ingen buss den dagen och jag vet inte om det fortfarande finns förbindelse mellan Skellefte och Bodø) och tåg till Bodø.