Hilleberg nya gröna

Som jag förstått det har (en del av) Hillebergs gröna tält redan börjat säljas med den nya, mörkare tältväven. Är det någon som har hunnit använda ett sådant och kan ge sig på en jämförelse av hur ljuset inuti dessa tält uppfattas jämfört med den "gamla" gröna?

Efter att ha tittat in i ett uppsatt sådant tält i inomhusmiljö är jag lite orolig för att de ska upplevas både mörkare och kallare (mer sjukhusblekt ljus än det ändå, för ett grönt tält, relativt varma ljus som man lyckades med innan tack vare den gula innertältsväven), någon som kan bekräfta eller dementera?

Jag köpte ett Unna förra veckan och jag fick den nya färgen, som jag personligen tycker är snygg.

Kan inte uttala mig om hur ljuset inuti är jämfört med den förra gröna. Har även ett rött HB och ett grönt jättegammalt Nammatj men dess gröna färg är mer lika den nya.

unna.png

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tror knappast det handlar om ett medvetet val från Hilleberg att göra ett mörkare tält. Tror snarare det beror på att kineserna hade ett stort parti med mörk, missfärgad väv till övers.

Grönt är skönt

Har också ett unna med den "nya" gröna.
Ser inget negativt med denna lite mörkare nyans och det är ju som vanligt glatt gult i innertältet !

Kanske jag inbillar mig eller minns fel, men jag upplevde härom dagen att även den gula nyansen på innertältet har ändrat. Vill minnas att den var varmare gul förr och nu mer citrongul.

Åh snälla, lite mer bilder med kort skärpedjup, det ser ju "proffsigt" ut.

Smaksak förvisso, men jag tycker inte att det var fel val att ha kort skärpedjup i den bilden.

Kort skärpedjup används för att styra blicken till det som fotografen vill fokusera på, i detta fallet tältet snarare än (den ganska tråkiga) bakgrunden.

Smaksak förvisso, men jag tycker inte att det var fel val att ha kort skärpedjup i den bilden.

Kort skärpedjup används för att styra blicken till det som fotografen vill fokusera på, i detta fallet tältet snarare än (den ganska tråkiga) bakgrunden.

Men om i stort sett alla ens inlägg innehåller foton med kort skärpedjup?

Kanske jag inbillar mig eller minns fel, men jag upplevde härom dagen att även den gula nyansen på innertältet har ändrat. Vill minnas att den var varmare gul förr och nu mer citrongul.

Jag tror du har rätt. Noterade inte detta först utan trodde förklaringen till det, upplevt, kallare ljuset låg hos den mörkare yttertältduken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips