flerrepors granitturer i mars/april europa?

Hej! Har nån tips på område där en kan klättra fina flerreporsturer sprickklättring i grad 5-6 i mars/april? Helst med ok anmarch, jag är inte sugen på skidor. Typ italien exempelvis. Alla tips välkomna :)
 
Inga tips. Tar gärna emot tips på annan typ av klättring den årstiden och de graderna om någon har? Helst längre turer.
 
Vi var en snabbis i Val d'Orco, inte världslånga turer, men fina sprickor i 5-6 korta replängder och inga anmarscher. Ligger någon timme norr om Torino.
 
Ponte Brolla i Schweiziska Tessin borde kunna funka den årstiden. Likaså franska Orpierre om det är OK med kalk.
 
Du kan kolla mitt inlägg i denna tråd om du inte redan gjort det: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=78961
Det är iofs gnejs, inte granit.

Orco, som Jonas tipsar om, är värt att kolla upp om vädret kan passa vid den årstiden. Ligger ganska högt upp har jag för mig, kan ha fel dock, kolla upp det.

Har hört gott om Ponte Brolla, men det såg inte så inbjudande ut på håll. Vi kom, vi såg, vi vände...
 
Costa Blanca funkar ju alla tider på året utom sommaren. Där finns Puig Campana med en uppsjö av leder, även innefattande sprickor. Ponoigmassivet har också många turer. Därutöver finns Peñon d'Ifach, Cabezon d'Oro och Leiva. Samtliga dessa är berg eller "storväggar" med turer från 5-6 rl upp till över 20. Förarmaterial kan vara svårt att få tag på över vissa av områdena numera, men om allvarligt intresse uppstår kan jag bistå.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.