dåliga linerstrumper

Hej!

På sista tiden har jag inhandlat s.k. linerstrumpor av ullblandningar från Smartwool. Kvaliteten på dessa har varit fullständigt undermålig! Hål på hälen på samtliga i ett trepack efter bara några månader. Svindyrt skräp är vad det är!
Tidigare exemplar har hållit mkt bättre.
Nån annan med liknande erfarenheter?
 
Hej!

På sista tiden har jag inhandlat s.k. linerstrumpor av ullblandningar från Smartwool. Kvaliteten på dessa har varit fullständigt undermålig! Hål på hälen på samtliga i ett trepack efter bara några månader. Svindyrt skräp är vad det är!
Tidigare exemplar har hållit mkt bättre.
Nån annan med liknande erfarenheter?

Precis samma resultat som du, håller sämre än något jag testat. Kommer akta mig för att köpa dyra linerstrumpor då mina blev helt trasiga efter ett par dagar. Blir kanske att köpa en modell tjockare än just de där supertunna. Alla merinoplagg jag använder har iofs samma hållbarhet = sämst. Förutomet ett par merinounderställ från Gekås/Ullared (tro det eller ej). 399 för ett set, 100% merino, håller helt sjukt bra jämfört med t ex mina smartwool
 
Jag har två par Smarwool liners som inhandlades för ca ett år sedan. De har använts någorlunda flitigt på vandringar och faktiskt även till vardags till och från utan att visa några oväntade tecken på slitage ännu.

Sedan håller jag med om att tunna plagg i ren ull ofta slits väldigt snabtt och försöker tänka på det i hur jag använder grejerna lite.
 
Precis samma resultat som du, håller sämre än något jag testat. Kommer akta mig för att köpa dyra linerstrumpor då mina blev helt trasiga efter ett par dagar. Blir kanske att köpa en modell tjockare än just de där supertunna. Alla merinoplagg jag använder har iofs samma hållbarhet = sämst. Förutomet ett par merinounderställ från Gekås/Ullared (tro det eller ej). 399 för ett set, 100% merino, håller helt sjukt bra jämfört med t ex mina smartwool

Betänk att man faktiskt får ha en andel annan fiber trots märkningen 100%. Då gekås är i de lägsta prisklasserna så skulle det inte förvåna mig om det inte var lite PA eller PES inblandat.
 
Jag har i princip dagligen haft på mig woolpowers 3-packs liners (inte alla 3 på samma gång såklart :) ) de säljer på naturkompaniet och är nöjd. Haft dem på fjällturer och till vardags och de har väl hållit ett år ungefär. Tycker det är acceptabelt.
 
Jag har i princip dagligen haft på mig woolpowers 3-packs liners (inte alla 3 på samma gång såklart :) ) de säljer på naturkompaniet och är nöjd. Haft dem på fjällturer och till vardags och de har väl hållit ett år ungefär. Tycker det är acceptabelt.
Samma här, i mitt fall den knähöga varianten. Att de är så pass hållbara beror säkert på de 35+5 procenten polyamid/elastan, men de fungerar/känns alldeles tillräckligt "ulliga". Håller formen och har acceptabelt nerstickade sömmar (jag vänder dem ändå ut och in).
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.