Östhammar

Nån här på Utsidan som brukar/har vana av att paddla i och kring Östhammar/öregrund/gräsö??

/David
 
Det är ganska olika områden. Östhammar ligger längst upp i en fjärd, och det är långt till Öregrund/gräsö. Östhammar, Söderön m.m. bjuder på mer inomskärs paddling, med hur mycket skyddade stråk som helst. Gräsö/Öregrund blir mer öppet hav, norrut. Östra Gräsö bjuder på en mycket grund, nästan motorbåtsfri (endast locals som vet var stenarna ligger) skärgård, som gränsar till ett öppet Ålands hav. Söderut därifrån finns bra leder, där man kan växla mellan inomskärs och havsband beroende på väder och vind. Många bra landningsställen, och inte så mycket folk som i Stockholms skärgård.
Jag har sommarstuga i området, och paddlar där ofta.
 
Fina bilder! Bra info! Tack!


Jag har precis flyttat ut till Östhammar o tänkte börja paddla här ute! Men jag bor i lägenhet o vet inte riktigt hur jag ska FÖRVARA min kajak.

Så vet ni nåt om KAJAKFÖRVARING i Östhammar,
så vore sån info ovärderlig!!

mvh
David
 
Nån som har tips på bra iläggningsplats på östra sidan Gräsö? och finns det nånstans förutom på kajakuthyrningen på rävsten som säljer kartor? I öregrund kanske?

Rosten ser fint ut, men var ställer man bilen liksom? Eller Öster-Mörtarö? norrboda/långanäs?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TMW kajakförvaring östhammar Paddling allmänt 0
1145 Kajakplats, Östhammar. Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.