North Sea - SeaBird Design

Någon som vet hur kvalitén är när det gäller kajaken North Sea från SeaBird Design? (Kolla in http://bit.ly/1bIKv6q och http://bit.ly/1bIKzCZ och http://bit.ly/1bIKJdR )

Är på jakt efter en billig, men bra, havskajak. Har kollat lite på Tahe Reval och det verkar som om North Sea är ganska så lik Reval, men det är inte alltid som teori och praktik stämmer överens.

Det finns ju alltid en risk att man får vad man betalar för (tänk Biltema), men ibland kan man bli positivt överraskad. Någon som har positiva eller negativa erfarenheter av North Sea?

Edit: kan tillägga att jag är nybörjare, men vill utmana mig själv och skaffa en lite »tuffare» kajak till ett bra pris, en kajak att växa i.
 
Med nuvarande kronkurs så får du säkert mycket kanot för pengarna.
Lite kul med deras tabell över kanotens egenskaper för staplarna är högt eller i topp för allt. Nästan lika optimistiska som P65 brukar vara ;-)
Var lite försiktig om du köper en kanot att växa i för du riskerar att ägna sommaren åt att växa istället för att paddla.
Jag är skeptisk till kanoter som har både roder och skädda då skroven behöver vara olika för att roder eller skädda ska fungera bäst...
 
Skulle jag vara i din situation så skulle jag även titta på begagnat. Tex en några år gammal P&H scorpio eller en Boreal Design Baffin i plast kan vara ett bra köp till en hyfsad peng.
 
Med nuvarande kronkurs så får du säkert mycket kanot för pengarna.
Lite kul med deras tabell över kanotens egenskaper för staplarna är högt eller i topp för allt. Nästan lika optimistiska som P65 brukar vara ;-)
Var lite försiktig om du köper en kanot att växa i för du riskerar att ägna sommaren åt att växa istället för att paddla.
Jag är skeptisk till kanoter som har både roder och skädda då skroven behöver vara olika för att roder eller skädda ska fungera bäst...

Man vill ju ha valuta för sina pengar, samtidigt som man inte vill köpa något som man sedan inser inte håller någon högre kvalité.