Filmporträtt om att flytta ut i skogen

Hej allihopa!

Jag och en vän kom i kontakt med en man som flyttade ut i skogen under 6 månader. Vi gjorde ett filmporträtt av honom. Kolla in den! Visst blir man inspirerad! :)

Mannen i skogen
Filmlänk: http://vimeo.com/84324379
Längd: 04:00
 
Tjena Emil!

Jag gillade filmen väldigt mycket :) bra gjort. Mycket imponerad av Thomas blev jag. Har för mig att jag läst ett reportage om honom i Ute-Magasinet.

Mvh Nicklas L
 
Har

stött på en handfull personer som bott i längre perioder i skogen. Förstår fascinationen att leva i ett mindre sammanhang.

Det roliga med Thomas är att han verkar må bra av sin tillvaro blandad av hightech och lowtech.

Jag tycker att filmen behandlar sitt ämne utmärkt på sina 4 minuter. Men kritiken ovan är kanske inte mot filmen utan ett konstaterande av att Thomas liv inte lockar och det är ju inte konstigt. Inte många som vågar sticka ut såpass från Svenssonlivet.

Thure
 
Fint personporträtt!

Skulle kanske inte kalla filmen för en inspirationskälla (mest eftersom jag redan bor i skogen...) men jag tykte att det var en trevlig liten film där man fick höra lite av denne Thomas tankegångar. Ett fint personporträtt helt enkelt.
 
Var väl bra det där! Bra gjort! Sen att han inte släppte allt med jobb osv och bara levde det är ju en annan diskussion. Det kunde ju inte filmskaparna påverka. Det enda jag kan klaga på är att den var lite kort. Ville se mer.
 
Instämmer, mycket intressant och jag fann det inspirerande :)

Får ta och börja med små steg, har ju husdjur jag tycker om så jag kan inte vara borta längre perioder, men även små perioder ger en lycka.

UteMats.
Om du kan, gör slag i saken, man lever bara en gång.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.