Nanoskaljacka från National geographic

Jag såg att National geographic har ett erbjudande där man får en premie i form av en skaljacka, priset är ju minst sagt lockande men jag lyckas inte hitta så mycket info om jackan.

Vad tror ni, håller den för att användas ute i naturen, tex i samband med klättring, eller är det en renodlad stadsjacka? Hur är det med flourkarboner och andra otrevliga ämnen i den?
 
Hej,

Jag skulle inte räkna med någon större kvalitet på jackan. Tidningen däremot är bra. Fundera dock på om du inte ska prenumerera på orginalet istället. Klarar du grundläggande engelska så har du mycket nöje av den. Finns även på de flesta bibliotek. Skulle inte prenumerera på tidningen för att få en skaljacka.
 
Liten recension natgeo-jackan:)

då jag gick på erbjudandet:)
nämen skämt åsido den är gjord av tjockt 100% soft shell polyester och står faktsikt emot regn nästan som en regnjacka. Dock VÄLdigt lätt att svettas i den. Inte genomsläpplig för fem öre men det kanske du kan reglera med långa blixtlåset fram. Annars en hållbar jacka verkar det som. Bra rejält blixtlås på bröstfickan åsså. perfa för elektroniken

Har ingen annan softshell-jacka å jämföra med men lite impad över regntåligheten dock ( om nu nano har nått med det att göra:))

lycka till ÅN
 
Jag har en softshell från dem (utan luva, inte den på bilden) som jag fick av en kompis när han började prenumerera. Den jackan höll mycket dålig kvalité. Sömmarna tål stilla promenader men inte mycket mer. Använder den när jag meckar med bilen tills den faller i bitar totalt, då får gå till sopberget... något man kan förvånas över att national geographic vill bygga på... vilket får mig att tänka på det vansinniga i att trycka tidningar över huvud taget ;)

Nåväl... slå inte till för jackans skull, är mitt råd.
 
Jag fick en ren regnjacka av samma tidning, tunn som bara den. Såg bra ut , men den kunde tåla lite duggregn men inget mer. Dum som jag var så tog jag med den till en Sarekvandring med regn i några dagar i sträck :) Ja nog läckte den :) som ett såll.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bulgakov jacka från national geographic? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.