Lim till stighudar

Det är dags att limma om mina korta kickerskins. Innan jag lägger 170 spänn på första bästa lim på Alewalds tar jag gärna tips på något bra lim av er som vet. Jag ska inte använda hudarna på länge och har inte bråttom.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
OK, får slanta ut 185 spänn för en tub. Visst fasen borde det räcka till kickerskins utan problem? Fick rådet att köpa två för säkerhets skull av Addnature (via mail). Kickerskinsen är smala remsor som endast täcker spannet på mina 60 mm breda turskidor (Åsnes Vikafjell FL).

Jag har limmat om två fullstora stighudar samt fräschat upp ändarna på två till med en tub. Det räckte, men bara precis så ett par med kickerskins borde inte vara några problem

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.