Fjällvandring På tur i bergen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-16, 15:24
Dr Who Dr Who är inte uppkopplad

Bästa väg mellan Växjö-Storulvån?

Hej!
Ska köra upp till Storulvåns fjällstation för att vandra i området några dagar, och kör från Växjö. Är det någon som har tips på bästa vägen att ta upp, i synnerhet vägvalet norr om Jönköping.. Man kan ju köra både öster eller väster om Vätten bland annat. Vill ju köra på kortaste tid, helst kortaste sträcka, och gärna på så stora och fina vägar som möjligt (med 2 till 1 körbanor). Annars blir det att bara ställa in gps:en på en rimlig sträcka. Vore tacksam för tips.

Hälsningar Fredrik Olsson
Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 16:03
thureb thureb är inte uppkopplad

Väg 50

via Örebro Falun Edsbyn skulle jag ta. Så 296 till Kårböle och så väst Storsjön.

Thure
Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 17:20
thoand thoand är inte uppkopplad

Min väg skulle gå E4 åtminstone upp till strax norr om Gävle. Sedan troligen via Bollnäs upp till Ånge. Alternativt E4 ändå upp till Sundsvall, men huvuddelen av Sundsvall-Ö-sund är inte särskilt rolig.
Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 17:49
UffeB UffeB är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av thoand Visa inlägg
Min väg skulle gå E4 åtminstone upp till strax norr om Gävle. Sedan troligen via Bollnäs upp till Ånge. Alternativt E4 ändå upp till Sundsvall, men huvuddelen av Sundsvall-Ö-sund är inte särskilt rolig.
Nej fy för Norrlands inland. Europas fulaste region? Fullständigt skövlad av skogsbruk och vattenkraft.
Inga skogar kvar, bara sterila barrplantager och enorma hyggen. Ska själv köra upp till fjällen snart men våndas inför den här delen - man blir på så dåligt humör :-(
E4 så långt som möjligt och sen snedda kortaste vägen till fjällen.
Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 20:09
Dr Kajak Dr Kajak är inte uppkopplad

glad Bilresa.

Ett tips av många!

Hej, jag kör dit med buss varje höst och en snabb och bra väg är inlandsvägen. Växjö -Jönköping- Mariestad- Filipstad och sedan inlandsvägen. Tar västra sidan på storsjön och sedan direkt till Storlien. Lycka till. Bra käk på målrakan i Mora med kanonfin service. Skicenter i Åsarna är också ett bra ställe för käk.

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 21:08
Dr Who Dr Who är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Moheda 1 Visa inlägg
Ett tips av många!

Hej, jag kör dit med buss varje höst och en snabb och bra väg är inlandsvägen. Växjö -Jönköping- Mariestad- Filipstad och sedan inlandsvägen. Tar västra sidan på storsjön och sedan direkt till Storlien. Lycka till. Bra käk på målrakan i Mora med kanonfin service. Skicenter i Åsarna är också ett bra ställe för käk.

Lycka till!
Tack för fina förslag!

Lutar lite åt denna tripp. Passa på och se lite annat av Sverige då jag kört växjö-umeå några gånger...

Hälsningar Fredrik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:15.

Logga in

Aktuellt: Vindmätarapp

Friluftsguiden

Gästrike Outdoor - hundspannsäventyr
För dig, familj eller företaget.
Bison Outdoor
Webbutik för friluftsprodukter.
Gränslösa Resor
Gör en av Nepals vackraste vandringar!
SARInfo Sweden
Kurser, Böcker & Nödsändare (PLB), SPOT