Bärstol

Jag är ute efter en bra bärstol......Decathlon i Bromma har en Deuter kid comfort plus..som jag inte kan hitta info om på nätet...den har både sol o regnskydd vad ja kan se....barnvikt 15 kg kostar just nu 1100......på andra webhandel heter de comfort I-III...nån som vet skillnaden och om det är bra köp på Decathlon?
 
Jag kan inte hitta den på Deuters hemsida... Det brukar göra mig lite...misstänksam kanske. Jag har en Deuter kid comfort III och den har varit riktigt bra när grabben var liten. När han kom upp i ca 12kg tyckte jag att den blev lite väl tung att bära när man skulle ha med sig allt. Provade då en Vaude swing vilket var mycket lättare och därmed skönare utan att för den delen ge avkall på bärkomfort. Men som sagt när han var liten så var trean bra.

Den du är ute efter har jag ingen aning om tyvärr... Inte heller butiken så det här kanske blev ett icke-svar...
 
Jag bar honom upp på Getryggen i somras i den. Han satt så pass bra att han somnade trots att det inte var sovdax ( http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=57020 ). Tyckte den såg lite klen ut men den funkade riktigt bra...

Till nästa barn kommer jag att börja med comforten först, de sitter så otroligt stabilt i den. Ingen chans att falla ut och gott om huvudstöd när det är sovdax.

Så det beror kanske lite på hur stort barnet är du tänker bära. Och om det accepterar att sitta fast som i en bilbarnstol (5-punktsbälte)
 
min son väger drygt 13....och han tenderar att vilja sova efter en timmes vandring :).....så bra om det finns nackstöd....
 
Vi körde också Deuters kids comfort III när vår son var liten. Han började gå på egen hand och cykla med på våra promenader i ganska tidig ålder så jag tror inte maken hann uppleva att det blev så tungt. Det var en rejäl och bra bärstol.
Nu har jag sett att Osprey har olika bärstolar på Naturkompaniet bl.a. De tror jag inte fanns för fem år sedan och kan säkert vara värda att titta på också.

/Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.