Outnet

Någon som har erfarenhet av Outnet? Bra och dåliga.

Både och. Snabba leveranser, men deras "kundsupport" eller vad man nu ska kalla den är si och så. Köpte en dyr ryggsäck som enligt spec skulle levereras med två borttagbara utrustningsslingor. När jag påpekade detta fick jag nonsenssvar. Kändes som att personen i andra änden misstrodde vad jag sa. Fick själv kontakta leverantören och fick bekräftat att det saknades grejor. Kändes inte stabilt.

Dessutom hade de virrat till hemsidan så att ryggsäcken presenterades på två olika sätt beroende på vilken strl man tittade på. Inte heller stabilt.

---väljer addnature eller getout nästa ggn, de lämnar alltid klara och rediga svar och har koll...kan tillägga att jag har lämnat tillbaka strulande kök ex vis till addnature utan problem, och även haft kontakt med getouts kundsupport i något ärende. Proffsigt på bägge ställena, flera nivåer över vad jag upplevde på outnet.

Värt ngn extra hundring ibland (de brukar ju ligga ganska nära varandra ändå i priset)...

//J
 
Jag har bara bra erfarenheter. Någon vara som hunnit ta slut under tiden som jag genomförde order men det löstes på ett bra sätt.

Jag har förvisso bra erfarenheter av både svenska och utländska alternativ såsom Addnature, Getout, Outdoorexperten, The Outdoor shop, Field and Trek m fl.

Bara att utnyttja möjligheten som konsument och handla där du får bäst erbjudande och service.
 
Beställde en ryggsäck och ett kök därifrån igår så snart hoppas jag på att kunna komma med ett färskt omdöme. Har inte heller handlat därifrån tidigare så jag tog det på faktura för 29:- extra.
Jag fick snabbt ett ordererkännande i mailboxen som säger att varorna normalt ska skickas inom 72 timmar.
Jag återkommer om hur det fungerar om du är intresserad.

/Anna
 
Hej,

Jag heter Stefan Gustafsson och är VD på Outnet. Jag vill bara säga att vi försöker förbättra oss hela tiden och tar åt oss av kritik. Så fortsätt gärna komma med åsikter och idéer på hur vi kan förbättra oss.

/Stefan
 
Jag har grymt bra erfarenheter av GetOut... någon som vet hur sammanslagningen gått till rent praktiskt. Vems kundtjänst och logistikavdelning finns kvar?
 
Verkar som om de har skippat paddlingsutrustning helt och hållet. Synd.

Sedan tyckte jag att GetOuts hemsida var lite "quaint" och hade en ganska charmig ton av hemmabygge och entusiasm med tämligen roligt namnsatta kategorier o.s.v. Outnorths sida är ju hel opersonlig och liknar vilken postordersajt som helst, sådana som det går 13 på dussinet av.

/Mats
 
Hoppas de behåller Säck, de har bra personal med bra bemötande (liksom Get Out hade).

//J
 
prishöjning med 42% !!!!

Jag heter Stefan Gustafsson och är VD på Outnet. Jag vill bara säga att vi försöker förbättra oss hela tiden och tar åt oss av kritik. Så fortsätt gärna komma med åsikter och idéer på hur vi kan förbättra oss.

/Stefan

Då vänder jag mig direkt till dig!
Köpte nyligen (april 2012) av GetOut 2 st MSR Dromedary Bags (6-liters) för 365 kr /styck(ordinarie pris).
Nu tar Outnorth 520 kr för samma produkt!
Ingen dålig höjning! >42% !

Har just fått ett trevligt mail från Jocke Sundberg, Outnorth där ni bjuder på en personlig presentcheck på 100 kr om jag handlar över 500 kr. Om jag köper ytterligare en 6-liters Dromedary bag så är jag alltså kvalificerad för presentchecken och betalar då 420 kr för produkten.
Dvs 55 kr mer än vad GetOut tog i april 2012, (utan extrapris eller presentcheck).

På något sätt känns det som jag får betala presentchecken själv och dessutom lägga på 55 kr för att ska bli en lönsam affär för Outnorth.

Egentligen ville jag ha en 10 liters och jag hade en bevakning på en sådan.
Jag fick ett mail 26/4 (2012) att den fanns hemma. Den sålde Getout till extrapris 229 kr.
Outnorth vill ha 545 kr.

Kajaksortimentet är borta och av det lilla jag sett på er hemsida ser ni mer ut som XXL.

Jag saknar redan GetOut.

thomas
 
Hej,

Jag heter Stefan Gustafsson och är VD på Outnet. Jag vill bara säga att vi försöker förbättra oss hela tiden och tar åt oss av kritik. Så fortsätt gärna komma med åsikter och idéer på hur vi kan förbättra oss.

/Stefan

Hallå Stefan Gustafsson!

Inga kommentarer på mitt förra inlägg?

thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.