Outnet förvärvar Get Out AB

Följder...

Konkurrensen slås ut! Och det drabbar slutänden vi (kunden), för som det är nu och ha varit så har det skilt på priser på diverse prylar och även fraktkosnader etc. mellan Get Out AB och Outnet, nu lär det blir en rak prissättning över hela deras register av varor och tjänster...

Men jag kan ha fel också! Det kan ju bli så att dom generellt skänker priset på alla sina prylar, då dom kommer att tillsammans kunna köpa in större volymer tillsammans till fördelaktigare pris från diverse leverantörer och börja konkurrera ut andra näthandlare med längre priser...

Vi får väl hoppas på det bästa för oss kunder...

Mvh troswe
 
Hoppas det blir bra. Mina absoluta favoriter på näthandel av friluftsgrejer är i ordning GetOut, Skövde Natur och AddNature (som jag dock tycker har gått från bra billig undergroundbutik till för normalhöga priser á la Naturkompaniet och har kroniskt dåligt med prismärkning i alla fall i Birger Jarls-butiken).
 
Stor sorg. Jag är itne förtjust i outnet då jag inte gillar sidan. Getout gillar jag skarpt. Addnature hänger jag på varje dag.
 
Jag har ¨fått superservice av både Getout och Outnet, så det här kan nog bli bra. Men som sagt, Outnet's webbutik är ju rätt kass.

/M
 
Frågan är väl hur det påverkar utbudet på Getout, vem äger Outnet?
I en kedja har ju butiker givetvis mindre möjligheter att köpa in det dom själva vill..

Exempelvis hur Naturkompaniet ägs av Fenix Outdoor som även äger märken som Fjällräven, Tierra, Primus, Brunton, Hanwag, hur tror ni det påverkar deras utbud och priser? :)

Hoppas det går bra med Getout! :)
 
Get Out Net?

Personligen tycker jag att mindre företag på något sätt känns just personligare och roligare att handla från.
Samtidigt kan större företag pressa kostnaderna mer med lägre pris för oss kunder, om viljan till detta finns.
(Intresset för utdelning till finansiärer vinner väl oftast, tyvärr för oss kunder.)
Jag förutsätter att GetOut byter namn för något jag inte gillar är när en ägare har flera "företag" som "man" tror är konkurrenter, ex. Telia-Halebop (Halebop ett separat varumärke inom TeliaSonera Sverige AB).
Om "GetOut" blir en nischad butik, internet-butik, outlet-butik eller en Outnet-filial får framtiden utvisa.
Tror och hoppas det blir något riktigt bra. 1+1=3 ?
 
Jag tyckte att det var riktigt tråkigt när Alewalds i Stockholm köpte upp Sportkompaniet som var en riktigt bra gemytlig butik med kunnig personal. Nu är det en outletbutik som jag varit i en gång. Trevlig personal men de som jobbade på Sportkompaniet hade erfarenhet av att vara ute i fjällen, det märktes och är roligare att handla i en sådan butik.
 
Jag tyckte att det var riktigt tråkigt när Alewalds i Stockholm köpte upp Sportkompaniet som var en riktigt bra gemytlig butik med kunnig personal. Nu är det en outletbutik som jag varit i en gång. Trevlig personal men de som jobbade på Sportkompaniet hade erfarenhet av att vara ute i fjällen, det märktes och är roligare att handla i en sådan butik.

Lite ot, jag brukar alltid rekommendera KG-Jonsson sport i Solna. Båda står i butiken fortfarande, Får se hur länge innan de pensionerar sig. Hoppas den finns kvar och drivs i samma anda...

//J
 
Lite ot, jag brukar alltid rekommendera KG-Jonsson sport i Solna. Båda står i butiken fortfarande, Får se hur länge innan de pensionerar sig. Hoppas den finns kvar och drivs i samma anda...

//J

Lustigt, senaste gångerna jag varit där har de inet varit med. Vete fan om jag sett dem sen de sålde. Jag tycker förändringen varit till det sämre (sen om det är reellt eller beror på att man är vanemänisska låter jag vara osagt)
 
De gynnar jag gärna och har köpt ett av mina två Hillebergtält där för några år sedan. Ska nog bli Solna-bo snart så då blir det nära till.

Lite ot, jag brukar alltid rekommendera KG-Jonsson sport i Solna. Båda står i butiken fortfarande, Får se hur länge innan de pensionerar sig. Hoppas den finns kvar och drivs i samma anda...

//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Let's get the gear Utrustning allmänt 1
xtrem Get Out! Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.