Gräddpulver och mjölkpulver med fett

Var kan jag köpa mjölkpulver och gräddpulver med fett? Tidigare länkar hänvisar till mataffärer. Jag har nu frågat på ett antal affärer av olika ställen i Göteborg och de känner inte till något annat än Sempers fettfria pulver... Några konkreta tips i Gbg området eller på nätet?
 
På Willys, titta efter "nysvenskarnas" hylla, där hittar du en gul plåtburk "Nido".
Den gul-bruna gräddburken innehåller inget fett och liknar mer den gamla "Prädden"

Glenn
 
Willys har fler varianter än Nidos som är bra mycket bättre än Sempers, men lite lurigare att förstå vad som står på burkarna =)
 
Har nu i fält provat Nidos torrmjölk som fick mer än godkänt. Bättre än UHT mjölk tyckte hela familjen. Nu är kaffet räddat! Gräddpulver återstår att hitta. Vi såg just Prädd varianten i Spanien, men utan fett tror jag inte att den skulle göra sig i en gryta...
 
Renskavsgryta

Om du åker till Norge så kan du handla där. Har för mig att deras vanligaste mjölkpulver har ca 3% fett.

El Nido finns i nästan varje affär och smakar gott, men det är gräddpulvret som fortfarande är ett bekymmer vill ha det till sås... Har någon en alternativ lösning för hemgjord och torkad renskavsgryta?
 
Jag använder Nido mjölkpulver och en klick smör när jag kokar risgrynsgröt. Bränner aldrig fast, inte ens över öppen eld och smakar julafton varje gång med lite kanel/socker på.
 
Jag tillåter mig ett litet inhopp här i mjölkpulverdiskussionen: hur ser det ut med kokosmjölkspulver? Någon som vet var man kan få tag på det? Har precis varit söderut och lagat goda såser med fett kokosmjölkspulver. Tänkte då att detta borde fungera även på sommaren i fjällen, men hittade inget sådant pulver (City Gross, Ica Kvantum).
Förslag?
 
Ghee är 'skirat' smör som håller länge, även i rumstemperatur. Jag har haft med mig det för att göra bearnaissås på några turer, fungerar jättebra. Det går att göra själv, googla lite så hittar du recept.
 
Jag tillåter mig ett litet inhopp här i mjölkpulverdiskussionen: hur ser det ut med kokosmjölkspulver? Någon som vet var man kan få tag på det? Har precis varit söderut och lagat goda såser med fett kokosmjölkspulver. Tänkte då att detta borde fungera även på sommaren i fjällen, men hittade inget sådant pulver (City Gross, Ica Kvantum).
Förslag?

I 10kg förpackning!

http://www.sinlitrading.se/index.php?page=viewproducts&categoryid=11
 

Liknande trådar