Klätterträff i Tunaberg 10-11 september 2011

Datum för höstens Tunabergsträff är nu bestämt till den 10-11 september. Klättring, reningsriter och galamiddag i skön förening. Ev. blir det också i år en alpinsprirerad prolog runt Simonsbergets lägereld på fredagskvällen för dom tidigt anlända.
Boka redan nu in helgen och håll den ren från bröllop, kräft- och surströmmingskalas samt andra oväsentligheter. Kolla denna tråd några veckor innan träffen för info. om tältning, parkering m.m. och ha tills dess en skön klättersommar.

TKK genom Seon.
 
Linköpings klätterklubb har gett ut en trevlig nätförare över Simonsberget som kan vara till glädje för alla som klättrar där, på träffen eller f.ö.

http://www.linkopingsklatterklubb.se/tl_files/forare/simonsberget-v0.6.0-2010-06-16.pdf

Den nyss gångna pingsthelgen var det 30 år sedan Svenska Klätterförbundet hade sitt årsmöte i Tunaberg. Det innebar den mest betydande nyturshelgen i Simonsbergets historia med Hans-Christian Doseths friklättring av Himlastegen (:cool: som höjdpunkt. Tala om att vara många år före sin tid.
En annat trevligt minne från den träffen var Jan Pålsgårds klättring av Diretissiman (5+) med en apelsin mellan knäna. (han var toppsäkrad)
 
Program m.m.

Ätadrickaminglaklättrabadaätadrickaminglaklättra.

Så ser programmet ut för klätterträffen i Tunaberg från fredag kväll den 9 september till söndag em. den 11 september.

I klartext:

Fredag kväll den 9 september: Västalpinspirerad prolog runt Simonsbergets lägereld för tidigt anlända. (väderberoende aktivitet)

Lördag på dagen: Jippofri egen klättring på Simonsberget eller Bistaberget.

Lördag c:a kl. 17: Utvärtes blöt After Climb i Buskhyttans Alpin Spa med arombadceremonier, lövruskepeeling, olivoljemassage och annat hyss.

Lördag kväll: Galamiddag i Tunabergs församlingshem då den ryskfranska restaurangen "Chez Manich" gör sitt årliga gästspel i Tunaberg. Trerätters meny med berömd dessertbuffé samt specialmeny för alla känsliga. Pris c:a 150 kronor, väsentligt mindre för barn.

Söndag: Fortsatt klättring för dom som orkar.

Som vanligt så krävs ingen föranmälan.

Vid vackert väder så brukar det komma mycket folk vilket är jättekul. Dock ställer det krav på aktsamhet vid parkering och tältning.

Parkera endast på naturreservatets parkering. När den är full så får ni lasta ur packningen och köra upp bilen till församlingshemmet. Var mycket aktsam att inte köra på dom tydligt skyltade privata vägarna.

Den lilla beväxta ängen nedanför lägerplatsen räcker inte till många tält. Är åkern slagen så går det bra att tälta på den. Nytt för i år är också att det är OK att tälta på grusplanen vid Buskhyttans IP 5 km . från Simonsberget i riktning mot Nyköping. Där finns också tillgång till WC och dusch.

Undvik torrdasset vid lägerplatsen. Enligt rykte så är det redan efter ett år "mindre trevlig". Använd istället WC vid Buskhyttans IP eller i församlingshemmet.

Deltagarna gör träffen. Arrangemangen är endast "förutsättningsskapande"

Varmt välkomna!

Tunabergs Klätterklubb genom Seon.
 
Senast ändrad:
Jag tänkte försöka ta mig tid, men kommer ev. inte få med mig någon replagskamrat. Hur brukar det vara med möjligheterna att hugga någon på plats?
 
Tror nog det brukar funka även om jag inte provat själv. Men har dock "bestämt" att åka dit, utan att ännu veta med vem. Räknar med att det löser sig.
Du kanske i värsta fall kan överlämna dig till Seon och be honom ragga ett fosterreplag åt dig?
 
Seon, jag noterar att du skrivit jippofri klättring, och känner ju även till axiomet/slagorden som finns på Tunabergs websida.
Jag oroar mig därför lite grann eftersom jag ev tänkte klättra iförd en rolig mössa.

Är detta att betrakta som uteslutet, eller kan man tänka sig att humor är så subjektivt att en mössa ändå alltid kan passera? Mössan i fråga är inte särskild rolig, men kan nog ändå uppfattas som sådan av lättroade människor.
 
Kolkritan: Gustavs råd är inte så dumt. Dessutom, i dessa internetraggningstider, så kan du öppna en tråd under "klätterkompis sökes" och där efterlysa replagskompisar till Tunabergsträffen.

Mezzner: Du får spöka ut dig bäst du vill. Det jag menade är enbart att klubben inte kommer att störa klättrarna med diverse jippon på klippan under dagen såsom skybar, alpine quizz eller maskeradklättring på Himlasängen, sådant känns numera som "antikt".
 
Mezzner, vill du nödvändigt vara i mössan kan du få en slurk fulwhisky av mig.

Nu tycker jag vi hyssjar ned detta, så det blir någon efterrätt kvar till mig i år.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seon Klätterträff i Tunaberg 15-16 september 2012 Klättring allmänt 8
seon Tunaberg 09, Klätterträff 26-27 september Klättring allmänt 17
Il Spirito Klätterträff 12-13/8 Offerhällan, Åsele Klättring allmänt 4
mårten Förbunds möte och klätterträff! Klättring allmänt 0
epac Klätterträff Klättring allmänt 0
Klätterträff i Stugun Klättring allmänt 0
pajoon Teknisk Examination Tunaberg 26-27/8 2017 Klättring allmänt 0
magwo Rippade X4:or på Tunaberg Klättring allmänt 85
Zata78 Rep upphittat/omhändertaget på Tunaberg 6/9 Klättring allmänt 0
AnkiV Borttappad klocka Tunaberg Klättring allmänt 6
ronpe661 Tunaberg? Klättring allmänt 4
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 4
gahne Div. getingbon på Simonsberget (Tunaberg) Klättring allmänt 7
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 0
helmutlotti Access Tunaberg: Kör ej på privat väg Klättring allmänt 21
seon Konstvärme i Tunaberg till helgen. Klättring allmänt 0
viktor_maiden Kvarglömda kokkärl tunaberg Klättring allmänt 13
Mezzner Kamsäkring upphittad Tunaberg Klättring allmänt 5
Mezzner Fall, Tunaberg Klättring allmänt 7
teoek Hastighetsrekord Tunaberg? Klättring allmänt 2
jcederli Upphittat i Tunaberg 3/7 Klättring allmänt 0
seon Klättring och fest hör ihop i Tunaberg den 18-19/9 Klättring allmänt 0
Mike C Upphyttad kamsäkring, Tunaberg/Simonsberget Klättring allmänt 1
Mike C Upphyttad rep, Tunaberg/Simonsberget Klättring allmänt 2
jimtho JAG VILL UT Tunaberg/ågelsjön Klättring allmänt 4
seon Tunaberg 6:e September 08. Klättring allmänt 10
Raje Tunaberg - Luftfinger Klättring allmänt 3
seon Sport- och Tradklätterträff i Tunaberg 22-23/9 Klättring allmänt 15
Erik af Essingen Upphittad kilpetare på Tunaberg Klättring allmänt 2
BF Reservatsbestämmelser Tunaberg Klättring allmänt 10
Gamling Getingvarning Tunaberg Klättring allmänt 34
pecall Kvarglömt i Tunaberg 20/8-06 Klättring allmänt 0
mo9jan Tunaberg. Klättring allmänt 1
Il Spirito Fel gällande Tunaberg. Klättring allmänt 0
KlätterJon Mobil upphittad i Tunaberg! Klättring allmänt 0
Avslzyx Tunaberg/Simonsberget har blivit naturreservat Klättring allmänt 22
Avslzyx Riktigt fika, riktig grillning i Tunaberg Klättring allmänt 2
climbrob Skit i Tunaberg! Klättring allmänt 66
Matt Förare Tunaberg Klättring allmänt 1
Björn Fiander Information om Tunaberg Klättring allmänt 7
Avslzyx Repbroms upphittad i Tunaberg Klättring allmänt 0
hillevihelm rep borttappat/Tunaberg Klättring allmänt 0
sfrge Förare över Tunaberg?? Klättring allmänt 2
Björn Fiander Tunaberg Klättring allmänt 10
Phille Olycka i Tunaberg 15 sep Klättring allmänt 1
seon Jacka hittad i Tunaberg Klättring allmänt 0
jimpaz Förare över tunaberg Klättring allmänt 0
clunk Please help with climbing information Tunaberg Klättring allmänt 3
Björnklaar Förare över Tunaberg! Klättring allmänt 0
hillevihelm tunaberg/camelot Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...