Vart ska Ni cykla 2011?

Efter vissa patryckningar sa fortsatter jag harmed den urgamla traditionen "vart ska ni cykla nasta ar".

Sa vart ska ni cykla 2011? Bifoga garna lankar och dyl till eventuella hemsidor.

Sjalv kommer jag cykla forst Kambodia, lite Thailand, lite Malaysa och mycket Indonesien, framst Sumatra. Efter sommaren blir det Afrika for tredje gangen. Troligen strackan mellan Ouagadougou i Burkina Faso och Windhoek i Namibia , for att binda ihop mina tidigare Afrikaresor. Speciellt ar jag sugen pa Central Afrikanska Republiken ner via centrala Congo och Angola, men da missar jag Gabon, som ar ett land jag verkligen vill se. Jag skulle hemskt garna vilja ta omvagen via Agadez i Niger ocksa , men det ar heller inte, saklart, spikat.

Min egen blogg, senaste resan: http://www.lostcyclist.com/category/a-winter-in-asia/

Er tur!

Mvh Lars
 
Kina och Sydostasien

Antligen :)

Inte spikat galler val aven en del av mina planer. Inleder med Kina i januari och da i omradet kring Chengdu. Om jag blir kvar i en eller tva manader beror pa nar och hur jag ska ta mig till Nepal. Det blir flyg eller tag for 4-5 manaders uppehall fran cyklingen for lite, eller egentligen betydligt mer an lite, vandring i Himalaya.

Sedan ater till Chengdu eller dar jag slutade for att dra mig soderut till Guilin, Laos, Kambodja och Thailand. Antar att 2011 tar slut nagonstans i Thailand.

http://www.magnushedstrom.com/

//Magnus H.
 
Hmm, vet inte riktigt...

Sedan du inspirerade mig till min första cykeltur, från Singapore till Hanoi (http://asiaonrubber.blogspot.com) så har jag inte kunnat sluta tänka på cykling. Det lutar åt att cykla upp till Stockholm, genom Östeuropa ner till Turkiet, genom Iran och Centralasien. In i Kina, över Karakorum hwy, in i Inden och Nepal. Sen vet jag inte. Kanske fortsätter genom Kina, eller Sydostasien till Australien. Eller nåt. Jag har en del galna planer också, men de sparar jag. Bäst att inte säga mer än vad man kan hålla :)

/Anders
 
Eskisltuna odessa

11 juni lämnar jag eskisltuna för att cykla till Odessa.

Preliminär väg. Tallinn, Tartu, Riga, Kaunas, Vilnius, Minsk, Kiev Kaniv, Cherkassy, Uman Odessa. tillbaks 16 juli.

Sällskap önskas. Kommer att cykla på småvägar och campa där det går. Längre stop är planerade i Minsk, Kiev och Odessa.
 
Europa

Jag funderar på att "fortsätta" Europa runt. Från Venedig (där jag slutade förra gången), längst med kusten, genom Frankrike, Spanien och ner till Gibraltar, sen norrut genom Europa, upp genom Danmark och sen Norge och ner till Norrköping (där jag började min cykling för några år sedan). Eller samma tur fast andra hållet, vi får se.

Om någon har lust att hänga på hela eller delar av vägen så säg till!

/Matilda
 
REcycle Australia...

Kommer cykla ifrån Melbourne den 4 januari... vilket känns skönt då det är minus 15 grader här denna morgon... Cyklar ner till den sydligaste spetsen i Wilsons promontory och bor en natt på fyren där ute för att sedan ta oss norrut till Mount Kosciuszko därefter blir det sick sack norrut längs med kusten upp till Bamaga ( Cape York )
Gjorde resan 2004/2005 utan Emelie men denna gången hänger hon med.

Du kan läsa och se bilder ifrån förra turen på www.physis.se
De nya bilderna och texterna kommer även komma upp på denna sida.
 
Pamir highway

Pamir highway känns som ett bra ställe att lägga sin semester på ;)
Just nu läser vi bloggar och annat för att kunna fatta ett beslut om detta är stället vi vill cykla på i år. Ett annat alternativ som diskuterats vid köksbordet är Göteborg - Istanbul.

Cyklade halva Mae Hong Son loopen i nordvästra Thailand som en tvådagars minitur för två veckor sedan. Långa branta backar, vackra vyer, god mat och härligt väder samt att man kan köra med lätt packning. Rekommenderas!

/Joakim
 
Har inte riktigt bestämt mig ännu... Jag överväger tre olika alternativ

* Västafrika. Flyger till Senegal eller Mali och sedan cykla söderut mot kusten för att korsa de länder som jag missade sist.

* Nordamerika. Flyger då till Mexico och cyklar norrut längs västkusten upp till Kanada där jag svänger höger så att jag hamnar på östkusten till hösten.

* Sydamerika. Flyger då till södra Chile eller Argentina och cyklar norrut genom Anderna på små grusvägar.

http://www.sandstorm.se

/Stellan
 
Håller på att bli smått galen av abstinens här hemma, så jag sticker till marocko i sju veckor i jan och feb. Sedan siktar jag på att sticka österled ett par år med start i mars (kanske april) 2011. Jag är mer av en dagdrivare som tar dagen som den kommer, så jag har ingen aning om vart jag kommer att cykla. Funderar på att cykla genom Ryssland, Kazachstan, Mongoliet, Kina för att sedan vända hemåt. Men eftersom jag är ganska lat av mig skulle det inte förvåna mig det minsta om jag aldrig orkar skaffa visum till Ryssland i tid, utan cyklar genom Turkiet och Iran istället.

Kanske missar jag en Sväng i Kina och hamnar i Australien istället för Sverige. Huvudsaken är att jag kommer att befinna mig på cykeln. Vart den för mig är sekundär fråga.

Glad cykelår 2011
 
I sverige.

Har aldrig gjort någon längre cykling , men planerar att cykla från Västerås till Göteborg ToR. Lätt packning och bo på vandrarhem eller under bar himmel. Börjar nog med detta "äventyr". Van att vara ute i alla väder. Ska bli kul!!!
 
kommer bli nice!

Ska ta mig ner till marocko med en viss alexander fogel som jag träffat här på utsidan någon gång i april-maj! Ser fram emot detta något helt fruktansvärt mycket, är den enda anledningen att jag pallrar mig upp 0445 varje morgon för att gå till jobbet på fabriken. Stort tack till dig lasse för att ha varit den ursprungliga inspirationskällan! Kan inte bärga mig på att få känna följade känsla första natten i tältet: Vad i hela friden har jag gett mig in på?

Hoppas alls cykeläventyr 2011 blir underbara!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.