Bouldering i Sthlm = mantling?

Klättring ute efter jobbet börjar bli allt svårare, så jag prövade bouldering med lite lampor nyligen. Jag har inte bumlat mycket alls runt i Sthlm men av det jag hittils har sett så ser det ut som om det finns bara ett få tal typ av problem, iallfafall i de lättare graderna.
Manting: Starten upp till mantlingen är oftast bara transportsträcka. Kruxet är mantlingen (om man nu inte krystar till det med en sittstart). Mantlingsproblem tycks dominera överlägset av vad jag hittils har sett. Gillar du att mantla är Stockholm ett paradis. Mantla är ganska kul, men inte hela kvällen lång.
Catch/Dyno: From start, catch/dyno to ledge and you're home.
Sva: Är det inte mantling eller catch/dyno så är det helt enkelt inte brant.

Jag förmodar att detta är trångsynt... Hjälp mig vidga mina vyer... Var hittar man varierad lätt bumling runt Sthlm?

Har du besökt Kärsön,Kyrksjön och Snuggtaskeberg?
Brudberget har även ett par lätta problem i graderna V0 till V5.

Upplever också bouldering i de nedre gradspannet som enformigt och mest koncentrerad till slabbar och vertikala väggar med stora grepp som avslutas med mantling.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har du besökt Kärsön,Kyrksjön och Snuggtaskeberg?
Brudberget har även ett par lätta problem i graderna V0 till V5.
Senast var Snuggtaskeberg. Det var där jag tröttnade på den eviga mantlingen.
Kärsön har ett fåtal som faktist bryter trenden, men ofta i form av krystad sittstart. Brudberget upplevde jag som mantlig/catch ställe och Kolartorp som ett sva mecka. Kyrksjön har jag inte besökt, men ska nog göra det innan jag ger upp, så tackar för det. Jag ska kanske ge kolartorp en chans till också. Med hjälp av on line föraren och sorting på problemtyp borde man kunna hytta nått utöver Jungfrufärden bland det enorma utbudet.

Kan tyvärr inte tipsa om något bra i Kolis men prova på bloxc.com om du fortfarande är intresserad.
Hundred Smears of Solitude kanske skulle passa en tradklättrare? :D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips