Cykelaffär Sthlm

Jag funderar på att åka till Stockholm över helgen. Tänkte passa på att ägna lördagen åt att prova cyklar och behöver tips på en eller ett par bra cykelaffärer. Jag letar efter en schysst långfärdshoj, troligtvis m bockstyre. Nyfiken på Surly lht efter att ha läst lite om den här, eller kanske Thorn sherpa, den har jag också blivit rekommenderad. Eller kanske nån helt annan cykel. Jag har ganska dålig koll på exakt vad som finns o att åka till Stlm blev hastigt påkommet.

Jaja, nu var det inte cyklar det handlade om här utan cykelhandlare. Nån som kan rekommendera en cykelhandlare som har iaf nån bra långfärdshoj som jag kan testa?
 
Jag funderar på att åka till Stockholm över helgen. Tänkte passa på att ägna lördagen åt att prova cyklar och behöver tips på en eller ett par bra cykelaffärer. Jag letar efter en schysst långfärdshoj, troligtvis m bockstyre. Nyfiken på Surly lht efter att ha läst lite om den här, eller kanske Thorn sherpa, den har jag också blivit rekommenderad. Eller kanske nån helt annan cykel. Jag har ganska dålig koll på exakt vad som finns o att åka till Stlm blev hastigt påkommet.

Jaja, nu var det inte cyklar det handlade om här utan cykelhandlare. Nån som kan rekommendera en cykelhandlare som har iaf nån bra långfärdshoj som jag kan testa?

du tillhör säkert kategorin som trivs som fisken i vattnet på cykloteket, norra stationsgatan
 
Finns

ett par äldre trådar med liknande frågor. Jag tror att du bör ringa runt lite för att kolla vad som finns hemma. Långfärdscyklar är ingen stor artikel i Stockholms cykelbutiker.

Cykloteket kan ha men det är tveksamt. Cykelcity på Kocksgatan på Söder har rea kanske kan du få tag på något där.

Finns någon liten affär i Vasastan som har rekommenderats tidigare jag har dock ingen koll på den men det var upp i år i en liknande tråd.

Finns en bra butik i Göteborg också. Velo nånting.

Thure
 
Det finns en affär du INTE får missa
Europeiska CykelImporten
http://www.eci.nu/
Det är den största och mest välsorterade av alla Sthlms cykelaffärer.
Den skall tom vara en av de största, om inte den största, i hela Skandinavien.
Afären ligger i de södra förorterna, men det är enkelt att ta sig dit både med bil och T-bana

Finns någon liten affär i Vasastan som har rekommenderats tidigare
http://www.norvelo.se
De är små, men bra.
OBS: Ring innan och kolla att de verkligen är öppna.
 
Rätta

mig om jag har fel men jag tror inte att ECI säljer touringcyklar. De är nischade mot racercyklar dvs bockstyrecyklar. Mest utan skärmar men de säljer en hel del cyclocross och skärmar + eventuellt pakethållare till sådana också och då som vintercyklar till de som tränar landsvägsåkning. Däremot inga mtb. Men ring och kolla vad de har innan du åker ut till Björkhagen med tunnelbanans linje 17.

Thure
 
Lite återkoppling, men ganska sent. Här är mina anteckningar från när jag ringde runt bland cykelaffärerna i Stockholm.

STOCKHOLM
* Gamla Stans cykelaffär, http://www.gamlastanscykel.se/index.php?p=230. Inga touringcyklar som jag uppfattat det. Säljer följande märken: Moulton/Pashley, Brompton, Skeppshult, Panther, Electra - Ticino.
* Norvelo, www.norvelo.se Följande märken: -Airnimal -Bob Jackson -Brompton -Centurion -Dolan -EBS -Ebsen -Enigma -Gary Fisher -Pearl -Raleigh -Stevens -Trek. Har inga touringcyklar.
* Cykloteket, cykloteket.se, Inget för långfärd.
* Europeiska cykelimporten, www.eci.se, endast racers.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
perosen cykelaffär i Berlin? Långcykling 1
hannulan Cykelaffär i Köpenhamn Långcykling 8
Threeon Cykelaffär i Köpenhamn Långcykling 3
Martin O Ledig tjänst i cykelaffär, Malmö Långcykling 0
Lina O Cykelaffär sökes Långcykling 4
jd Seriös cykelaffär i Göteborg?? Långcykling 4
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Anette Grinde Bästa cykelbutiken i Sthlm Långcykling 1
ingridm resesällskap sthlm-malmö augusti Långcykling 11
Flyrib Cykelväg Sthlm-Vaxholm Långcykling 9
hannulan Sthlm - Göteborg Långcykling 8
Exupérance Cykelaffärer i Sthlm Långcykling 12
StefanP- Bra cykelverkstad i sthlm? Långcykling 4
Everard Sthlm - Polen - transport av en cykel Långcykling 0
RichardXVI ruttförslag sthlm-arvika Långcykling 2
Swedish Berman sthlm - zaragoza Långcykling 1
Swedish Berman Sthlm - Norrtälje Långcykling 4
på två hjul/ sthlm Långcykling 0
sunshine Vägval Sthlm-Mora? Långcykling 10
Andrez Cykelverkstad i sthlm? Långcykling 1
tobbe.m sthlm-malmö Långcykling 12
Carpetride cykla Sthlm-Jönköping Långcykling 2
Gaban Cykla Bergen-Sthlm Långcykling 1
Motionscykling i Sthlm Långcykling 3
prnilla Mountainbikespår Sthlm Långcykling 1
millamill mtb-klubb i sthlm Långcykling 3
millediablo Sthlm - Bergen på cykel Långcykling 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.