48-grams brännare - Fire Maple FMS 116T

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fler namn --> samma modell?

Uppfattar jag det rätt? Att det är samma modell men har olika namn beroende på vilket land? Varför?

Den har väl snarare olika namn beroende på vem som säljer den. Det är väldigt får företag som utvecklare helt egna brännare, oftast köper de in från nån annan tillverkare och sätter eget namn på grejerna (och kanske gör nån kosmetisk eller prismässig modifiering).

Motsvarande MSR SuperFly

OK! När jag läste om Monatauk Gnat på Hikinginfinland-bloggen lät det som det var något nytt, att det var väldigt lätt. Men det är ju själva verket från Optimus liknande Crux...

Jag undrar om något av dessa kök har modell motsvarande MSR SuperFly som kan hantera olika gängor (Framför allt CampingGaz)?

[OT]
...but: will it blend??
[/OT]

häromåret importerade min vandringsvän en toppbrännare av lätt kinesisk modell, han brukad den med gott resultat ett antal veckoslutsvandringar. Så gav vi oss ut på en veckovandring söderöver.
Hans kök havererade med läckage och brand. Min gamla MSR PR tuffade på.
Hemma kunde vi konstatera att det fanns skärspån i spindeln så det var inte konstigt att oringen gått kaputt. Han mailade leverantören men brevet studsade. Inga pengar att bråka om men heller ingen service.
Ibland är bra märke en viss trygghet, ännu bättre är det om det fungerar. Mitt gör det ännu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips