48-grams brännare - Fire Maple FMS 116T

Fler namn --> samma modell?

Uppfattar jag det rätt? Att det är samma modell men har olika namn beroende på vilket land? Varför?

Den har väl snarare olika namn beroende på vem som säljer den. Det är väldigt får företag som utvecklare helt egna brännare, oftast köper de in från nån annan tillverkare och sätter eget namn på grejerna (och kanske gör nån kosmetisk eller prismässig modifiering).

Motsvarande MSR SuperFly

OK! När jag läste om Monatauk Gnat på Hikinginfinland-bloggen lät det som det var något nytt, att det var väldigt lätt. Men det är ju själva verket från Optimus liknande Crux...

Jag undrar om något av dessa kök har modell motsvarande MSR SuperFly som kan hantera olika gängor (Framför allt CampingGaz)?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
[OT]
...but: will it blend??
[/OT]

häromåret importerade min vandringsvän en toppbrännare av lätt kinesisk modell, han brukad den med gott resultat ett antal veckoslutsvandringar. Så gav vi oss ut på en veckovandring söderöver.
Hans kök havererade med läckage och brand. Min gamla MSR PR tuffade på.
Hemma kunde vi konstatera att det fanns skärspån i spindeln så det var inte konstigt att oringen gått kaputt. Han mailade leverantören men brevet studsade. Inga pengar att bråka om men heller ingen service.
Ibland är bra märke en viss trygghet, ännu bättre är det om det fungerar. Mitt gör det ännu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips