Närke

Jag har så smått börjat fundera på att sammanställa någonting om vindskydd och andra gratis övernattningsmöjligheter i Närke - eller möjligen Örebro län.En logibok för vandrare/luffare.
Utöver de vindskydd som är knutna till vandringsleder och paddelleder, så finns förstås ett antal kolar- och andra kojor, några öppna stugor mm.

Jag hoppas på detta sätt få reda på fler övernattningsmöjligheter. Känner du till någon koja, något vindskydd eller öppen stuga utanför de vanliga vandringslederna (eller för den delen längs dem), så hör av dig.

Håller tummarna gör

HåkanF
 
Låter spännande. Har du hittat något roligt? Jag vet att det finns ett vindskydd strax söder om Skåreklint. Återkommer i detta ämne så fort våren är här. Då ska jag även lämna en mer exakt position på detta vindskydd.
 
Jag har hittat mååånga övernattningsmöjligheter. Dock känner jag inte till det vindskydd du nämner. Nu längtar jag plötsligt till våren. ;-)

HåkanF
 
Nite nyfiken fråga. Kommer du lista dessa vindskydd på nogot sätt så andra får ta del av dina övernatningsmöjligheter eller får vi ut o leta själva=)
Måste passa på att fråga om du tittat närmare på Ringbergsleden o dessa vindskydd? Det ena som ligger vid vattnet är väldigt trevligt i mitt tycke.
 
Längs Ringbergsleden har jag enbart ett vindskydd - vid badplatsen i Sottern, strax söder om Kilsmo.
Har du fler så hoppas jag att du berättar.
Angående mina eftersökningar så har jag tänkt redovisa dem på något sätt, men jag vet inte riktigt hur
och jag vet inte riktigt när. Projektet sväller. Först hade jag enbart tänkt fotografera alla och göra en mycket kort beskrivning, men nu försöker jag också ta reda på sevärdheter i närheten av varje övernattningsplats. Vi får se.
Då och då skriver jag om vindskydd i min blogg här på Utsidan. Om du går in på bloggen och klickar på etiketten "Majjens vindskydd" så hittar du dessa inlägg.

HåkanF
 
Det finns 3st vindskydd utefter Ringbergsleden. Ett som du nämde vid stora badet. Det andra ligger en bid därefter mitt inne i skogen högt uppe i en backe. Det tredje som är det finaste ligger precis brevid vattnet o är väldigt fint placerat.
 
OJ!

Alla är helt nya för mig.
Kan du beskriva lite närmare var de ligger?
Alldeles vid vilket vatten?

Härligt. Nu har jag att göra när våren närmar sig. Tack!

HåkanF
 
Läser vad ni skriver med intresse. Har läst din blogg också Håkan, väldigt givande. Själv har jag bara sovit vid kända vindskydd längs Bergslagsleden, annars tält.
 
Du ska få en mera utförlig beskrivning av dessa så fort snön försvinner. Men tillsvidare så kan du få koordinaterna till det vindskyddet som ligger vid vattnet.
N59 1.176 E15 32.173

Snälla ge mig vår nu=)
 
Ja då vi ändå är i farten så kan jag nämna Långviken utanför Hallsberg.
Detta är ett ställe som inbjuder att ta med många vänner då det finns 3 vindskydd.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wildlifephotography När kommer highland cattle ut igen i Oset, Örebro, Närke? Andra regioner 9

Liknande trådar