Bärrem till skidor

När vi var på skidresa förra året såg vi folk bära runt sina skidor på ett bekvämt sätt, de hade en rem runt skidorna och sedan ett slags handtag(rem) som gjorde att de kunde bära skidorna som man bär en väska. Det såg väldigt praktiskt ut. Är det någon som vet var jag kan få tag på sådana?
Gillar inte att bära skidorna på axeln...

Hälsningar
Hannah

är det

den här du menar?

http://www.skiloop.co.uk/content/view/1/2/lang,en/

Personligen förstår jag inte vitsen.

Du kan arrangera med stavarna instoppade i varandras kringlor/trugor med spetsarna åt olika håll och skidorna hängande i stavarnas handledsöglor om det är just ett handtag du är ute efter.
(funkar inte med alla trugor) motsvarande går att göra med remmar också.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte sådana nej

Nej, det var inte sådana jag menade. De jag såg gjorde att man kunde bära skidorna som man bär en portfölj.

Men tack för tipset även om "loopen" inte verkar vara jättepraktisk.

Det är ganska mycket tyskturist-varning på de där...
Jag förstår inte heller vitsen riktigt, verkar vara en dyr lösning på ett ickeproblem.
Som med alla inköp av nya prylar bör man först ställa sig frågan, vad är jag missnöjd med idag? Alltså, varför vill du inte bära skidorna över axlarna?

Men den enklaste lösningen på ickeproblemet är åka på skidorna.
Måste de transporteras avtagna räcker det länge att bära dem i staven ovanpå. KISS!

Om jag åker med mina barn så brukar jag få bära en del :). Jag gör som thureb tipsar om tidigare i tråden, då behövs inga extra prylar och jag kan bära ett par skidor/stavar i vardera handen, som portföljer eller matkassar.

/Måns

GIllar den där längdskidsvarianten. Det blir alltid rörigt på cykeln med skidor o stavar. Att sätta ihop o bära på det sättet som thureb föreslår funkar lite dåligt när man ska långt o seobservers sätt funkar mkt dåligt på grusad väg. Det är ju absolut inte ett ickeproblem.

För er som cyklar m skidor är ett tips (som faktiskt verkar funka, fast jag har bara provat på en tur) att fästa skidor på locket av cykelväskan, lida en rem runt topparna på skidorna och hålla i remmen samtidigt som man håller i cykelstyret. Fler tips på hur man bäst bär sina skidor tas gärna emot!

Jag tycker att det var för mycket men iofs ingick frakt. Jag har bott ett tag i Hongkong och är lite "skadad" av hur lite såhär enkla produkter kan/bör kosta.

99, är ett högst rimligt pris för en produkt. Kolla vad spännband och kardborreband kostar i butik (vi pratar om priser för kvantitet en meter).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips