Transportera Allt från ryggsäckar till flygplan

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-29, 20:58
rungo rungo är inte uppkopplad

Lundhags v8 90 liter

Är det någon av er som har erfarenhet av denna ryggsäck. Önskar en hållbar och robust ryggsäck för många års användning framöver.
Den är ju ganska billig. Skall man våga köpa den eller finns det bättre alternativ.
Göran
Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 21:53
mikeon mikeon är inte uppkopplad

Jag har 75 liters versionen (gamla) och är väldigt nöjd. Andra i familjen har 70 och 60 liters (nya)och är lika nöjda. Gillar verkligen denna säck. 90 liter lite för stor för min del, alldeles för lätt att ta med sig för mykcet
Svara med citat
Gammal 2009-10-30, 15:32
trcgol2 trcgol2 är inte uppkopplad

Har haft en V8 75 liter under några år och inte tyckt speciellt mycket om den alls. För kort i ryggen för mig (187 cm) samt att säcken har vissa underliga och opraktiska detaljer, såsom i mitt tycke felplacerade fickor. Nu har de säkert hänt en del på de senare årens modeller, vad det är kan jag dock inte svara på.

Efter en rejäl marknadsscanning köpte jag mig en Arcteryx Bora 80l inför sommarens Sarek-tur, den säcken är fantastisk och jag rekomenderar den varmt. Även Norröna Nansen är ytterst kompetent, dock lite för få fickor för min smak.

/Göran
Svara med citat
Gammal 2009-10-30, 19:22
johto johto är inte uppkopplad

Då måste jag säga Berghaus Vulcan 100 l som väger 2,9 kg. 2,3 som 80 l utan sidofickor. Håller många år och är grym om man vill ha den storleken på säck. Enda nackdelen är att den är lite varm om ryggen men det är väl de flesta skulle jag tro.
http://www.berghaus.com/ProductDetai...ID=2317&Gear=2
Och så kan man köpa en lätt säck kring 60-70 l senare när ens ul-utrustning är inköpt

Senast redigerad av johto den 2009-10-30 klockan 19:24 Anledning: länk till berghaus
Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 19:54
rungo rungo är inte uppkopplad

tack för svaren

Skall kolla upp era förslag. Jag har också hittat en ryggsäck som heter Bergans Trollhetta 95 liter. Någon som har erfarenhet av denna säck.
Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 19:42
lannestedt86 lannestedt86 är inte uppkopplad

Haglöfs

Jag var på väg att köpa en v8 90l men en säljare på sportkompaniet i stockholm som provar ut produkter rekomenderade haglöfs sumo 95l istället för han ansåg att den klarade långa påfrestningar bättre samt att den var hållbarare. Men det är väldigt inviduelt vad för någon sorts ryggsäck som passar, så mitt förslag är att du går till någon afär och provar olika säckar med vikter tills du hittar nån du gillar. Bra priser har du på www.outdoorexperten.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47.

Logga in

Utsidans Butik:

Fjällmat av Eric Tornblad

Ditt pris: 269 kr

Friluftsguiden

Calazo AB
Förlaget ger ut guideböcker och kartor för friluftslivet i Sverige
Jaktshop.nu
Spåra hunden m Tracker och nya Garmin GPS
Aquilo Kayaks, exklusiva havskajaker sedan 1998
Hos oss på Aquilo Sport hittar du Kajaker till låga lagerpriser.
Lukeadventures
Erbjuder teambuilding och vandringar