Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"Spillningen ser ganska olika ut beroende på vad björnen har stoppat i sig, men det är alltid imponerande stora korvar eller högar den lämnar efter sig. På sensommaren och hösten när bären har mognat märks det tydligt i spillningen, som då är lös och fylld med bär. Har den däremot ätit kött ser spillningen mer ut som en grov, svart korv, fylld med hårrester."
Ser ut som den jag hittade ca 10 meter utanför tältet en juli morgon 2007, den fanns garanterat inte där dagen innan för då hade jag trampat i den! De som jag visade kortet för sa alla björn.
Som en från söder om Mälaren är inte björn det första man tänker på!
Detta var i norra delarna av Jämtland, som påstås vara björntäta...
Vildsvinspillning har jag aldrig sett, men hittade en uppgift på nätet att den är 5-7 cm lång.
Med tanke på storleken kan du anta att det är en björn som varit där före dig. Jag har sett färsk björnbajs två gånger och det var stora blaffor.
Enligt min erfarenhet kan jag säga att det är Älgens sommarbajs. Det liknar kobajs och på sommaren äter älgen lätt smält mat. Helt hundra är jag inte, men jag har svårt att tro att det kan vara något annat djur.
Enligt min erfarenhet kan jag säga att det är Älgens sommarbajs. Det liknar kobajs och på sommaren äter älgen lätt smält mat. Helt hundra är jag inte, men jag har svårt att tro att det kan vara något annat djur.
jag hittade något liknande i sommras och blev också lite uppspelt, ska se om jag kan rota fram min bild, det samstämmiga beskedet jag fick, från tre olika jägare var; Älg, med 100% säkerhet.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...