3 dagars vandring nära dalarna

3 dagars vandring+fiske nära dalarna

Hej!

Jag och min pappa på 50år tänkte vi skulle åka iväg 3 dagar och vara ute i naturen.
Det vi vill göra är att vandra i någon schysst natur/fjäll och eventuellt fiska. Har inte bestämt om vi ska använda tält, stuga, eller bara ta med husvagnen och göra dagsturer.
Är först gången vi gör något sånt här, så om man skulle satsa och vandra 3 dagar i sträck blir det kanske lite svårt med tanke på att ingen av oss har vandrings utrustning.. Dvs skor, vettigt tält, sovsäck och sånt där.

Planerna är att vi drar iväg nu på onsdag och blir borta i cirka 3 nätter. Bor i Falun i dalarna, så gärna något ställe som inte ligger allt för långt bort, 5h bilresa är väl okej. Men inte för långt :)

Vore tacksam för lite tips och sånt!

Senast ändrad:
Om ni inte har tält men en husvagn rekommenderar jag Grövelsjön, jag antar att man kan hyra en husvagnsplats där. Med utgångspunkt därifrån kan ni ju göra dagsturer både in i Norge och på svenska sidan. Man kommer snabbt upp på fjället också.
Annars är ju Fulufjället också trevligt och det finns stugor ni kan övernatta i också (obemannade).

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Grövelsjöfjällen

har en del olika boenden och möjligheter att ställa upp husvagn. Men säsongen är på väg att ta slut för vissa av anläggningarna. När skall ni åka.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips