• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Weekend Warrior

Var just och köpte senaste Outside. På framsidan nämns detta "Weekend Warrior", ett begrepp som har figurerat tidigare i Outside, och ungefär betyder män i yngre medelåldern som lever ut sina äventyrs- och friluftsliv på helgerna. Om jag minns rätt så hör jag per definition in i denna kategori, vilka också är tidningens huvudsakliga målgrupp.

Jag måste bara säga det att detta begrepp "Weekend warrior" är så otroligt töntigt, fjantigt, löjligt, ja vad ni vill. Är det verkligen så att denna pubertala, grabbiga nivå verkligen slår an? Sitter de på Outside-redaktionen och tycker att det är tufft och coolt med att deras målgrupp är s.k. "Weekend warriors". Ser de sig själva som sådana?

Jag blir bara så trött. Dels för att det ska användas ett töntigt engelskt uttryck som bara blir banalt, dels för att jag inte alls vill förknippa mina intressen med krig och strid. När jag är ute är jag absolut ingen "krigare".

Nåväl, tack för att jag har fått avreagera mig :)

Mvh /Joel

PS. Jag kan väl säga att jag köpte tidningen för en artikel om Aconcagua, då det är ett stort framtida mål för mig.
 
Ser de sig själva som sådana?
Jag tycker överhuvudtaget att det verkar vara lite nutida att vägra växa upp. Som om män ska fortsätta vara pojkar i all evinnerlighet. 'Cowboy och indianer' och annat tjaffs istället för verklighet. Skönt att höra att det finns killar som inte hakar på det konceptet.
 
Jag skulle vilja hävda att de som tror att vuxenskapet innebär att man måste sluta leka själva är ganska ovuxna. Det trodde jag var en myt som bara fjortisbrudar gick på.

(Inte för att jag försvarar Outside eller det fjantiga begreppet)
 
man får hoppas att dom gjort en marknadsundersökning och därmed når ut till sin målgrupp, jag känner väl instinktivt att jag inte tillhör målgruppen men det är väl skitsamma, får dom ekonomi i att sälja till weekend warriors så är det bara att gratulera, det är väl en jäkla tur att media riktar sig till mer än en intressegrupp....
 
man får hoppas att dom gjort en marknadsundersökning och därmed når ut till sin målgrupp, jag känner väl instinktivt att jag inte tillhör målgruppen men det är väl skitsamma, får dom ekonomi i att sälja till weekend warriors så är det bara att gratulera, det är väl en jäkla tur att media riktar sig till mer än en intressegrupp....

Ja, det värsta är väl att de får kränga tidningar till sådana som jag, dvs. en per deras definition "Weekend Warrior".

Mvh /Joel
 
Hoppsan

så det är det jag är när jag traskar med hunden i skogen vid älven o sitter vid elden o njuter av norrskenet på helgerna...FAN, en sån vill jag inte vara,,slutar på studs.
Men det är nog ganska fånigt att orka bry sig om sådana patetiska o skrattretande fåniga uttryck,,,,men jag kan inte låta bli,, förmodligen sitter redaktionen o rubriksättarna hellre på nåt inneställe o hoppas få se en kändis än ligger i en koja i skogen o njuter av naturen. ..fjollor o mesar hela högen
 
De gånger jag stött på uttrycket har det syftat på militär reservpersonal, dvs sådana som tjänstgör mestadels på helger. I Sverige skulle en typisk "weekend warrior" alltså vara en hemvärnsman eller dylikt. Tydligen verkar begreppet ha breddats till att gälla personer med ett generellt friluftsintresse.

Jag håller med om att benämningen är rätt fånig och har en onödig militär prägel. Jag tänker inte snappa upp uttrycket.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.