Ny bärkasse från IKEA?

Jag tror att denna fråga passar bättre på detta forum än på transportera, för bland dom jag paddlar med har dom flesta en eller flera IKEA bärkassar (blå plast) för sina prylar.

Jag var på shoppingresa till Stockholm för några dagar sedan, och då mötte jag en tjej som hade en annan sorts IKEA kasse än den jag är van vid. Hon hade IKEA kassen på högkant på en kärra och IKEA kassen hade nog blixtlåsstängning.

Aha, kollade på Internet när jag kom hem. Har sökt på ord som ”bärkasse”, ”kasse”, ”väska” ”bära”, ”förvara” och bland nyheter hos IKEA men jag kammar 0 (nästan sämre än SJ)

Tog cykeln till det lokala (Västerås) IKEA varuhuset. Men inte hade dom någon sådan bärkasse som ”tjejen i Stockholm”

Är det någon som vet något om det jag söker?
Jag tvivlar på att hon gjort bärkassen själv, även om det finns sådana galningar, som jag :cool: som kan sitta vid symaskinen i flera timmar

Per
 
Bortsett från blixtlåset såg den alltså ut exakt som de vanliga blå man kan köpa på IKEA? Jag bara undrar, för jag har själv en större kasse i liknande material och storlek med blixtlås, men med helt annat mönster. Min köpte jag på nån kitschbjäfsprylaffär. Kommer inte på vad kedjan heter just nu, men den brukar finnas i de flesta gallerior.
 
Bortsett från blixtlåset såg den alltså ut exakt som de vanliga blå man kan köpa på IKEA? Jag bara undrar, för jag har själv en större kasse i liknande material och storlek med blixtlås, men med helt annat mönster. Min köpte jag på nån kitschbjäfsprylaffär. Kommer inte på vad kedjan heter just nu, men den brukar finnas i de flesta gallerior.


Tittade tyvärr inte så noga, men blå var den och med IKEA text på bärhandtagen. Men det var nog inga långa bärhandtag, utan bara korta handtag.

Per
 
I Hongkong kallade vi dem för Filipino-bags för fiipinskorna drog runt på i princip små butiker i såna. Det är exakt samma armerade tyg/plast som IKEA men höga och med blixtlås. Jag har faktiskt inte sett såna här, så stora i alla fall, hemma nånstans.

Jag glömde faktiskt att jag hade dem och paddlade med två IKEA-kassar förra helgen. Kan ju vara fint att slippa att grejerna blir blöta när man packat upp på land iom att man kan dra igen blixtlåset.
 
När jag var på IKEA för en tid sedan fanns en ny kasse. Det stod ett antal damer framför mig och en av dem hade en sådan - varpå de övriga insåg sitt omedelbara behov av den söta kassen.

Fast det var ju en kasse som liknade den vanliga, men högst en fjärdedel så stor, dvs lite som en större handväska.

Inser inte behovet till vardags. Fast när man paddlar långtur kan man ju ha den för att bära alla gps:er, kameror, mobiltelefoner osv. till och från kajaken...
 
Finns det en bättre bag?

IKEAs blå bag är väl en alldeles fantastisk produkt! Jag tror inte att jag äger någon pryl som jag använder lika ofta som mina blå väskor. När man forspaddlar är de perfekta att skyffla ner blöta och sunkiga prylar i, vid havspaddling att transportera grejjorna från kajaken till tältet, campingturer med bilen, bära ved, smutstätt m.m. Jag har t.o.m. använt den som att sätta thermarest stolen i då det var blött i gräset. Kostar 5 spänn. Vilken pryl!!
 
Är det någon som vet något om det jag söker?
Jag tvivlar på att hon gjort bärkassen själv, även om det finns sådana galningar, som jag :cool: som kan sitta vid symaskinen i flera timmar

Per

Jag gissar på att det är nedanstående du sett.

Inköpt på Ikea i Kungens kurva för några veckor sedan, ca 70*35*25 cm.
Det fanns också en tillhörande pirra.

- Erik
 

Bilagor

  • 20080626281.jpg
    20080626281.jpg
    71.9 KB · Visningar: 6,559
Jag gissar på att det är nedanstående du sett.

Inköpt på Ikea i Kungens kurva för några veckor sedan, ca 70*35*25 cm.
Det fanns också en tillhörande pirra.

- Erik


Japp :)

Ser du något namn eller artikelnummer på den lilla etiketten till höger i bild?

Per
 
Tack,

Men IKEA vill nog inte sälja någon till mig, för den finns inte med på Internet och inte heller på Varuhuset i Västerås.


Per
 
IKEA har faktiskt en fantastisk kundtjänst på internet. (Nej, jag jobbar inte åt dem) Släng iväg ett mail och fråga efter kassen så får du säkert hjälp. Det kanske redan är en leverans på väg till Västerås?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.