Min artikel ?

Jag skrev in min artikel som förslag den 14/5 och den 18/5 har den raderats ifrån mitt skrivbord ?

Har ni hunnit tittat på den eller ?
 

talthoff

Forumvärd
När det inte är semestertider/sportlov/påsklov/jultider så går vi igenom inkommet material en gång i veckan.

MEN det finns inga garantier för att vi publicerar det som kommer som förslag, vi väljer sånt som vi tycker passar vår läsekrets.

Christer har tidigare flaggat föra detta kommer ändras i denna tråd http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=47600

-Thomas
 
Senast ändrad:
MEN det finns inga garantier för att vi publicerar det som kommer som förslag, vi väljer sånt som vi tycker passar vår läsekrets.

Hmmm? Innebär det att en del av de artiklar som tidigare blivit "pushade" på första sidan, inte skulle bli det idag? Jag kan möjligen förstå det om innehållet i artikeln inte ens snuddar vid friluftsliv eller om språket är mycket dåligt. I det senare fallet borde dock artikeln sändas tillbaka till författaren med uppmaning att rätta till detta för att senare kunna publiceras. I de fall texterna inte kommer att "pushas" för, borde skribenten uppmanas att starta en blogg.
I princip tycker jag dock att Utsidans redaktion - i möjligaste mån - ska undvika att censurera eller betygsätta artiklar. Om ni istället ger läsarna möjlighet att få läsa "Senast kommenterade artiklar" - precis som när det gäller bilder - så skulle inte "sämre" material blockera "bättre".

Ett av Utsidans stora problem - enligt mitt förmenande - är att öppningssidan ser likadan ut alldeles för länge (förutom bilderna). Det man först av allt lägger märke till när man öppnar sidan är rubriken Aktuellt. Den spalten har sett likadan ut sedan den 7 maj, då Fredrik la in sin artikel om stugturspaddling. Det ger besökaren känslan av att inget händer på sidan.

Jag har precis börjat formulera en ny artikel. Den handlar om en Sarekvandring som jag genomförde 2004. Kan den komma ifråga som en artikel under rubriken Aktuellt? Eller - ska den hamna i min blogg?

undrar HåkanF
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.