Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-22, 18:23
Tony-Avesta Tony-Avesta är inte uppkopplad

Installera MapSource och kartor på ny dator?

Hejs.

Jag har ju sedan tidigare haft en stationär dator och en gammal bärbar klenod, på vilka ag installerat MapSource och City Select Europe v6 City Navigator Europe v8.

Jag har en GPS, en 60CSx kopplad till båda dessa datorer.

Nu har jag tröttnat på min gamla bärbara och köpt mig en ny modern sak, och nu vill jag ju installera det jag har på den gamla bärbara till den nya, för den gamla ska inte användas längre.

Frågan hur man gör, eller rätare sagt, vad man får göra för Garmin? Sitter jag så illa till nu att jag inte får installera mina gamla licenser och kartor på min nya bärbara, för det redan installerats på två tidigare? Blir jag tvingad att köpa helt nya licenser igen för allt, eller hur sjutton funkar det?

MVH Tony
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 18:51
bertilstenfeldt bertilstenfeldt är inte uppkopplad

Inga problem

Hej!
Det är inga problem med detta. Installera MapSource på den nya datorn och lägg in dina upplåsningskoder i dennainstallation. Tag sedan bort MapSource från den gamla datorn. Såvitt jag förstår är Garmin endast intresserade av att du inte kan ladda över kartorna till mer än två olika GPS'er.
Bertil
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 20:06
Tony-Avesta Tony-Avesta är inte uppkopplad

Ok, tack för den infon.

Jag testade att insallera min CS E v7 och det gick bra, och jag fick den upplåst med. Men när jag sen skulle starta MapSource för första gången så kom ett felmeddelande som sa at det var nåt fel med mapsource registry. Undra vad det kan vara för tok nu då. Får väl försöka göra om installationen igen då, fast det orkar jag väl inte i kväll antar jag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:14.

Logga in

Utsidans Butik:

Cykeltidningen Kadens

Ditt pris: 249 kr

Friluftsguiden

SARInfo Sweden
Kurser, Böcker & Nödsändare (PLB), SPOT
Gränslösa Resor
Gör en av Nepals vackraste vandringar!
Nautopp Seakayaking Sweden
Norrøna kläder kolla i våran webshop!!!