Ullmax-microfiber...kvalite´& funktion?

Hej,någon som har erfarenhet av Ullmax underställ i microfiber? Kan det mäta sig med Craft,Helly Hansen etc i kvalite och funktion?
 
Jag har 2 par microfiberboxer, så jag kan ju inet tala för passform direkt..

Men dock så kna jag säga att dom är ordentligt noppiga nu efter några tvättar bara, fortfarande mjuka och väldigt sköna, torkar snabbt.
 

avslutad210712

Gäst
Köpte på oss lite av varje i fjol och har lite svårt att jämföra eftersom jag inte använder dem till träning eller liknande utan enbart till vandring i fjällen och en del promenader hemmavid. Kan inte säga om de är bra eller dåliga i jämförelse med andra märken men att de fungerar för den typen av lite mindre svettig aktivitet. De flesta plaggen är tvättade några gånger och jag har inte märkt av någon noppighet. Däremot köpte vi på oss fyra t-shirt av Crafts tillverkning för 3 år sedan och de slår alla rekord i noppighet och de var noppiga redan efter 2 tvättar alla fyra. Vilket är synd för t-shirtarna är sköna att ha på sig men ger ett "solkigt" och trist intryck när man har på sig dem.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Micro553 Ullmax vs andra Kläder 9
Smogz Hur bra är Ullmax? Kläder 11
grodanbolle Ullmax underställ, vikt? Kläder 43
perlarsson Ullmax Kläder 16
Norröna Microfiber och Gore-Tex? Kläder 3
zzeezz Är det dålig kvalite eller otur? Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.