• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mens och aktiviteter

Jag har haft problem med mens vid långcykling och kajakpaddling tidigare.
Den Vätternrundan där snöret till tampongen, (som jag egentligen inte tålde, men vad gör man i nödsituationer) hela tiden envisades med att krypa ut ur slidan och lägga sig i öppningen och skava mot cykelbyxan minns jag numera med en rysning.
Trosskydd och bindor som läcker när man sover, för att mensblodet alltid rinner mellan skinkorna, där inga bindor täcker, är ett minne blott.
Limmet i bindor och trossskydd som ska hålla dem på plats i trosan är tydligen vattenlösligt, för när man sitter i kajaken och den är full av kondens kan man ge sig f-n på att bindan hamnar uppe i ryggen någonstans.
Nu har jag blivit frälst, jag vill ropa ut till all världens kvinnor: -Använd menskopp!
Efter en inkörningsperiod på två menstruationer hamnade jag i paradiset. Jag tömmer koppen med 12 timmars mellanrum och däremellan glömmer jag att jag har mens. Den har varit min i snart två år och är det första (efter min man och mina katter) som jag skulle rädda ut ur huset vid en brand!
Det är dessutom en lönsam investering, den håller i många år och vad kostar inte mensskydd.

Gå genast in på denna hemsida och beställ:
http://www.menskopp.se/shop/

OBS! Jag arbetar inte för företaget, det är Luftfartsverket som betalar min lön.
 
Koolt!

Äntligen är det någon mer än jag som funderat på problemet! Detta är ett ytterst känsligt ämne som är verkligen svårt att ta upp med kompisar, mensen ska vara så kamouflerad som möjligt så att ingen blir äcklad!

Tillbaka till ämnet, jag har sneglat på menskoppen men inte kommit mig för att prova än. Däremot har jag spenderat en eftermiddag med att sy tygbindor. Tryckknapp på vingarna gör att eländet stannar där det ska, och vill man vara supersäker så kan man sätta knappar i underbyxorna. MEN... det är inget bra när man cyklar, det är knöligt mot sadeln.

Jag brukar blöta upp dom när dom är använda och stoppa dom i en plastpåse till jag kommer hem, där hamnar dom i tvättmaskinen.

Mycket trevligare än engånsvarianterna, konstigt nog är mensen en dag kortare (yippee!) och det är inte så kladdigt som man skulle kunna förvänta sig.

Rätt som det är en dag ska jag testa koppen...

/Malin
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Antonia73 Fjällvandring med mens, nåt tips?? Tjejforum 6
KajsaMalm Mens på höghöjd??? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.