Tips på bärbara grillar önskas

Någon som vet av någon bra grill att ta med sig på stranden i sommar ?

Barnen ( och jag) brukar uppskatta att grilla efter badet.

Vi har alltid kört med engångsgrillar , dels så blir det rätt dyrt i längden och sen så tycker jag inte de funkar så bra.

Måste ju finnas nå´t bättre alternativ...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På Stadium XXL i Sisjön så hade de en kombination av mjuk kylväska och grill som bör gå att få ner i min kajak. Den verkade rätt praktisk så jag ska köpa en och testa. Engångsgrillarna är fel. :)

Weber-grillen är suverän, smidigt att "ladda" den med kol och tändblock innan man drar till stranden, bara att tända. När man grillat färdigt är det bara på med locket så slocknar och svalnar grillen på en halvtimme.

Hemma på uteplatsen kör jag den stående på ett bord så slipper man böja sig allt för mycket.

Som webers övriga grejor får man betala endel, men kvaliteten är kanon...

mvh Zacke

Enda minus: den är för stor för rörligt friluftsliv i form av vandring, kajak osv
[Ändrat av pzac 2007-05-10 kl 01:24]

Grilliput

Naturkompaniet säljer ett hopfällbart grillgaller som förvaras i ett rör som är ungefär som en cykelpump i storlek.
Balja för kol etc finns ej,knaske mest tänkt att använda över en vanlig eld.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips