Köpa tält i grupp

Vi är två stycken som ska köpa tält och funderar på att kolla med lite leverantörer/butiker om man kan få ett bra pris vid köp av en stor volym.

Hör av er om ni är intresserade att följa upp processen!

// Jocke, som gärna tar emot förslag också ;)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fick brev från en till medlem här via medlem och det är Hilleberg rakt igenom hittills.

Akto
Nallo 2 GT
Nallo 3 GT

Hittills..

// Jocke, som mejlat några firmor och fått "positivt" svar från en hittills, den enda som svarat

Kalas, det verkar som det finns ett rätt stort intresse. 5 totalt nu vilket gör det hela "arbetsbart".

Skriv gärna vilka modeller ni skulle vara intresserade av så att jag kan komplettera min lilla lista.

// Jocke

Jag är också intresserad

Har varit och tittat på tält lite var stans och inte kommit till att köpa. Men jag är intresserad av nallo (2 eller 3) GT och nammatj (2 eller 3) GT. Så om det finns plats kvar i gruppen så är jag gärna med.

Tanken är att vi ska samla så många som det bara går, just nu 6 personer intresserade, så det finns mycket plats kvar ;)

Efter att jag fått in en liten "önske-lista" mejlar jag ut till berörda leverantörer och butiker och får deras "bästa" pris och sen kollar vi hur många som vill ha.

// Jocke

avslutad210712

Gäst
Kolla gärna med Hägglunds i Luleå - tror att de kan ge Er ett bra pris om de bara har de tält Ni är intresserade av.

Nu uppdaterar jag listan följande så ni ser:

2 st Akto
1 st Nallo 2 GT
1 st Nallo 3 GT
1 st Nallo 2/3 GT eller Nammatj 2/3 GT

Totalt: 5

Har inte fått svar på vilken modell som kan vara intressant för:

Pär Karlsson
Jesper Halldin

Fler får gärna hacka på så kollar jag priser och tillgång samt den "lukrativa" rabatten vi kan tänkas få ;)

// Jocke, tältguru snart?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips