Kajaktrailer-släp

Någon som har tips på var man kan köpa/hyra kajaksläp? (Upp till 16st. kajaker) Har kollat hela internet. Danmark verkar besudlat med sådant, men vi i Sverige tycks inte flytta så många kajaker....
 
Eftersom du skriver "köpa/hyra" antar jag att du behöver den ofta. Annars har vi i Friluftsfrämjandet i Uppsala en sån vagn vi hyr ut när vi inte behöver den själva (vilket är rätt ofta...)

http://www.frilufts.se/uppsala/atthyra/index.html#prislista

Vi har också gjort en egen ställning som man kan sätta på ett vanligt hyrsläp men kanoter/kajaker är långa och har inte släpvagnen lång dragstång så är det stor risk för att man gör bucklor på den egna bilen om man måste svänga tvärt.

Per
 
pery; sa:
Eftersom du skriver "köpa/hyra" antar jag att du behöver den ofta. Annars har vi i Friluftsfrämjandet i Uppsala en sån vagn vi hyr ut när vi inte behöver den själva (vilket är rätt ofta...)

http://www.frilufts.se/uppsala/atthyra/index.html#prislista

Vi har också gjort en egen ställning som man kan sätta på ett vanligt hyrsläp men kanoter/kajaker är långa och har inte släpvagnen lång dragstång så är det stor risk för att man gör bucklor på den egna bilen om man måste svänga tvärt.

Per

Ännu fler tack! Skall ta och kolla upp det. Kan vara bra att slippa ha sånt stående hemma när man inte behöver det...
 
Skatteverket

Kolla med Skatteverket avdelning "folk som säljer en massa grejer på Blocket utan att deklarera för det"

Annars vet jag att Trapper och Swima har sålt ställ förut iallafall.

Hans Friedel
 
Re: Skatteverket

hassex; sa:
Kolla med Skatteverket avdelning "folk som säljer en massa grejer på Blocket utan att deklarera för det"

Annars vet jag att Trapper och Swima har sålt ställ förut iallafall.

Hans Friedel

Tack, vill nog inte köpa av blocket-kategorin. Trapper och Swima skall jag kolla upp i varje fall!

Ha det gott!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.